Discussie: Structurele problemen UPC internet

Discussie gesloten Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan.

Permalink Reacties: 8 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 1-okt-2012 8:03 door delain Discussies: [ Vorige | Volgende ]
delain

Plaatsingen: 7
Structurele problemen UPC internet
Geplaatst: 23-jun-2012 5:55
Klik hier om misbruik te rapporteren
Mag je daarover spreken wanneer de verbinding bij een groot deel van de klanten periodiek wegvalt?

Al een aantal jaren heeft UPC regelmatig problemen met de DNS servers. Een terugkerend probleem of steeds hetzelfde? Goede vraag.

Kijk voor de aardigheid deze forumlijst eens na om de rode draad te ontdekken.

Waarom UPC zo met dit probleem kampt is een andere goede vraag omdat andere providers dit niet op deze manier kennen. Natuurlijk hebben ze allemaal wel eens last van een storing maar het is niet steeds hetzelfde wat eraan schort en niet zo structureel.

Had ik het voor het zeggen bij UPC had ik de hele afdeling die hier verantwoordelijk voor is de laan uitgestuurd en vervangen. Het is onbestaanbaar dat men de zaakjes zolang niet voor elkaar kan krijgen.

Dan volgt begin mei het tot nu toe hoogtepunt van deze marathon-storing en ligt het hele netwerk compleet op zijn gat.

Quote NOS: "De storing werd veroorzaakt door problemen met de DNS-servers, die adressen van websites omzetten in IP-adressen."

Sindsdien lijken de servers op gezette tijden te resetten. Soms met een frequentie van tweemaal per uur.

Zonder DNS geen internet. De verbinding valt volledig weg om even later met horten en stoten weer langzaam op gang te komen.

Het lijkt op een houtje touwtje oplossing om nieuwe overbelasting te voorkomen of iets dergelijks.

Beste UPC, alle activiteiten en pogingen om een goede aanbieder te zijn worden teniet gedaan als de kern van het product niet in orde is.
Het is UPC gelegen om een goede relatie met haar klanten te hebben en hier wordt tijd, geld en energie aan besteed. Dat wordt gewaardeerd. Maar het is allemaal tevergeefs zolang deze structurele problemen door blijven spelen.

Zorg dat je het beste product hebt, dan komt de rest vanzelf. In geval van internet is dat snelheid en stabiliteit, waarvan stabiliteit de grootste prioriteit zou moeten hebben.
flora

Plaatsingen: 194
Re: Structurele problemen UPC internet
Geplaatst: 24-jun-2012 13:28   reactie op: delain reactie op: delain
Uit het hart gegrepen Delain. Of het allemaal met de DNS servers van UPC te maken heeft kan ik niet beoordelen maar de slogan van UPC dat men beschikt over een betrouwbaar netwerk lijkt ver bezijden de waarheid.

Erger nog vind ik dat men de klachten van Klanten (met een hoofdletter) met een technisch probleem (internet verbinding problemen in mijn geval) niet serieus oppakt. Krijg je iemand aan de telefoon lijkt men in eerste instantie van goede wil, je wordt 5 keer doorverbonden, blijkt dat in mijn geval een verhuisaanvraag administratief niet is verwerkt en daarom mijn technisch probleem niet opgelost kan worden!

De (spoed) administratieve verhuizing duurde 3 dagen! en zal inmiddels wel uit gevoerd zijn (heb geen terugkoppeling gehad) maar het technisch probleem blijft! Niemand bij UPC die de moeite neemt even te informeren of alles nu naar behoren functioneert.

Dat doet het dus niet!! Om de 15 a 20 minuten start mijn modem opnieuw op, dus telefoongesprek onderbroken, niet kunnen mailen of internetten en een zwijgende internetradio. Maar aller ergste is de onvoorspelbaarheid. Heb inmiddels de eerste stappen gezet voor de overstap naar een andere internetprovider, heb het gezien bij UPC.
delain

Geplaatst: 26-jun-2012 5:21   reactie op: flora reactie op: flora
Je hebt gelijk. Als de UPC servers resetten klapt de telefoon er ook uit. Sowieso is mijn telefoon amper te gebruiken omdat er steeds stukjes wegvallen en beller en gebelde elkaar niet kunnen verstaan. "Zal ik je even mobiel terugbellen?" - "Ja doe maar" Zo gaat dat dan vaak.

Het gaat dus verder dan de dns servers inderdaad (ben ook maar een leek). En dat probleem is er overigens nog steeds. Ieder uur, soms ieder half uur ligt de verbinding er even uit. Vreselijk irritant als je iets online zit te kijken. Of ben je een groot bestand aan het downloaden, grote kans dat je opnieuw moet. enz.

Over het algemeen was, nadruk op was, ik altijd redelijk tevreden met UPC maar als er technische problemen zijn ben je als klant de pineut en dan begint vaak een lange weg van ergernissen en frustratie. Alleen al de medewerkers aan het verstand proberen te peuteren dat het niet aan jouw apparatuur of bekabeling ligt, nou tegen die tijd je bijna rijp voor bloeddrukverlagers en kalmeringsmiddelen.

De enkele keer dat ik TV wil kijken krijg ik dikwijls een scherm voor mijn neus dat de zender niet in mijn pakket zit. Bij alle zenders dus! Zit je dan met je royaal pakket. Vaak op de avond dus kan je pas de volgende dag bellen voor een reset.

Deze nu -blijkbaar permanente- internetuitval zou me best eens over de rand kunnen duwen. Er ligt hier inmiddels glasvezel dus alternatieven zat. Kan me goed voorstellen dat bij jou de maat vol was.
vicky1961

Geplaatst: 26-jun-2012 8:15   reactie op: delain reactie op: delain
Wellicht dat een klacht indienen bij de reclame code commissie veel meer effect heeft. Dat huis met ADSL, dat werkt misschien traag, maar het werkt wel altijd. Bij upc hebt je snelheid, als het werkt, maar het werkt meestal niet. Ik denk dat upc bewust potentiƫle klanten misleidt met hun reclameuitingen.

Eigenlijk zouden de adslaanbieders een persiflage moeten maken op de upc reclame. Meisje raakt haar vriendje kwijt omdat ze niets meer van zich kan laten horen. Dat verre familielid onterft omdat dit gezin niets van zich laat horen. Laatste scene rechter veroordeelt upc tot Mega schade vergoeding. Jongen valt meisje in armen.

Er zijn structureel twee oplossingen upc biedt mij een baan aan, ik vind de oorzaaken los die op. Andere oplossing reclameburo biedt mij een baan aan als scriptwirter voor anti reclame films.

Upc vervult een nutsfunctie als monopolist. Het zou wenselijk zijn dat de overheid in kan grijpen en alle managers en directie kan ontslaan wegens pathalogisch voortgezette incompetentie.

Bewerkt door vicky1961 op 26-jun-2012 8:15

flora

Plaatsingen: 194
Geplaatst: 4-jul-2012 23:59   reactie op: vicky1961 reactie op: vicky1961
Edit:

Reclame voor andere providers is niet toegestaan op dit forum.

Bewerkt door joris-upc op 16-jul-2012 13:56
vicky1961

Geplaatst: 27-jul-2012 22:21   reactie op: flora reactie op: flora
Dan moeten jullie zelf zorgen dat je het beter doet dan die concurrent!

Want van de moeder van dat meisje heb ik begrepen dat de verkering inmiddels over is.
Ze kan door de vele storingen bij upc helemaal niet meer contact houden met haar vriendje.
power

Plaatsingen: 35
Geplaatst: 6-aug-2012 20:43   reactie op: delain reactie op: delain
Gewoon een hele grote klerezooi daar, het is weer einde van de maand geweest en UPC heeft haar centjes van de abonnee binnen. Ook bij ons voor de zoveelste keer loze beloftes en slechte verbinding en vooral download snelheid is shit. Sorry voor mijn woorden want ik hou het nog aan de nette kant.

Gr, ut Tiel.
jon 2012

Plaatsingen: 1
Geplaatst: 1-okt-2012 0:50   reactie op: delain reactie op: delain
Heb sinds 3 weken het 'UPC totaalpakket' van die 'fantastische' zomeraanbieding. Sinds 3 weken niets dan ellende met internet. Precies het hier door anderen eerder beschreven probleem: internet valt aan de lopende band uit: 'geen communicatie mogelijk tussen Windows en de bron (primaire DNS-server)'.
Al 3-4 keer gebeld: krijg van alles te horen ('ligt aan uw bekabeling', 'andere signalen in de lucht', 'Outlook 2003 is te oud om hedendaags emailverkeer te verwerken', 'koop een sitecom').
Inmiddels HEB ik de sitecome en de signaalsterkte is UITSTEKEND alleen -net als bij de directe UPC-verbinding- de internettoegang dondert er doorlopend uit!
Na lezing van de berichten waar ik nu op reageer, word ik steeds kwader. Het grenst aan oplichting: UPC verkoopt een ondeugdelijk product -een instabiel signaal- en ik heb GEEN garantie. Ik mag niet opzeggen. Ik zit een jaar vast aan deze K*T provider, die doet of zijn neus bloedt en er 'niks bekend' is van problemen zoals ik die meld.

Bewerkt door jon 2012 op 1-okt-2012 0:52
delain

Geplaatst: 1-okt-2012 8:03   reactie op: jon 2012 reactie op: jon 2012
Ruim een maand geleden is er een firmware update van de modem geweest wat ik heb begrepen en sindsdien werkt het bij mij weer goed gelukkig.

Blijft onverlet dat al die keren dat er werd gezegd dat het aan bekabeling ed. lag dus inderdaad onjuist waren, dat ik via het forum toevallig moet lezen over modemproblemen en firmwareupdates en dat ik enkele maanden lang dagelijks die vervelende uitval/reset problemen had.

Het klopt redelijk met mijn andere ervaringen met UPC. Als het allemaal werkt heb je een prima product. Geen reden om een andere provider te nemen. Maar als je een probleem hebt, wat niet met een telefoontje op te lossen is, sta je als klant in de kou. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, zo ervaar ik dat tenminste.

Vooral als het bij UPC bekend is dat er een bepaald probleem speelt datveel klanten treft, zoals in geval van die modem toestand, zou men m.i. op zijn minst de klanten hiervan op de hoogte kunnen stellen. Dat mensen weten wat er speelt en er aan gewerkt wordt.
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord