Discussie: Problemen met Cisco EPC3925

Discussie gesloten Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan.

Permalink Reacties: 13 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 9-jun-2012 11:47 door p
jerooney

Plaatsingen: 16
Problemen met Cisco EPC3925
Geplaatst: 2-jun-2012 17:08
Klik hier om misbruik te rapporteren
Goedendag,

Sinds kort ben ik overgegaan van 25 naar 50 Mbps. Zoals menigeen weet, krijg je dan als UPC-klant een Cisco EPC3925. Ik wist hiervoor niet van de problemen met dit modem/router. Ik heb hem aangesloten en inderdaad, de internetsnelheid komt bedraad uit rond de 47 mbps.

Echter, om de haverklap valt de verbinding weg. Aangezien ik online game, is dit zéér zéér storend. Met het vorige modem, waar ik een eigen router aan had gehangen, had ik deze problemen nooit. Echt nooit. Dus ik weet 100% zeker dat dit probleem veroorzaakt wordt door de Cisco EPC3925 (ook vele andere klanten van UPC kennen dit probleem, zo las ik vanmiddag). Dit apparaat is gewoon ondeugdelijk.

Nu heb ik geprobeerd mijn oude modem weer aan te sluiten, maar dit gaat niet, omdat UPC nu heeft vastgelegd dat ik alleen de Cisco EPC3925 mag gebruiken. Kan dit worden teruggedraaid door UPC? Ik wil graag de 50 Mbps behouden, maar zorg wel voor mijn eigen spullen, die zijn namelijk wél in orde.

Met vriendelijke groet,
Jeroen van Poppel
totaal

Plaatsingen: 684
Re: Problemen met Cisco EPC3925
Geplaatst: 3-jun-2012 1:34   reactie op: jerooney reactie op: jerooney
Dat je verbinding weg valt hoort natuurlijk niet zo te zijn. De meeste problemen van de 3925 gaat om het wifi gedeelte. Dit kun je uitschakelen.

Je zou je modem waardes eens kunnen plaatsen zodat we kunnen zien of die wel in orde zijn. http://192.168.1.1

Ook valt daar kwa gamen wat in te stellen.
jerooney

Geplaatst: 3-jun-2012 9:45   reactie op: totaal reactie op: totaal
Op welke pagina staan de waardes die je wilt weten? Ik heb alles op standaard laten staan.

Zijn dit de waardes?
http://i48.tinypic.com/34e3km8.jpg

Het probleem is trouwens niet alleen de wifi, ook de bedrade aansluiting (LAN) valt continu uit. Ik zal vandaag eens proberen de oude router te koppelen aan het nieuwe modem. Hierbij zal ik dan de wifi functie van de EPC3925 uitschakelen. Ik betwijfel of het iets gaat oplossen, maar niet geschoten, is altijd mis.

Edit:
Dit kan dus blijkbaar niet. Zal eerst met UPC moeten bellen om de router functie op afstand te laten uitschakelen. Weet alleen niet of ik dat wil, misschien wordt het daar nóg slechter van..

Bewerkt door jerooney op 3-jun-2012 15:37
ronm

Plaatsingen: 2
Geplaatst: 3-jun-2012 12:47   reactie op: jerooney reactie op: jerooney
Ik heb ook een probleem met mijn cisco 3925. Ik moet het apparaat bijna iedere dag resetten om mijn downloadsnelheid op niveau te krijgen (60MB). Voordat ik dit gedaan heb is het soms gezakt tot 15-20 MB. Het kan toch niet de bedoeling zijn om elke dag mijn meterkast in te duiken voor een reset? Na telefonisch contact ook niets wijzer geworden. De standaard adviezen (uitzetten, wachten, aanzetten en terug naar fabrieksinstellingen etc.). Graag zou ik willen weten of meerdere mensen dit probleem herkennen en wat de oplossing hiervoor was/is. Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de LAN aansluiting.
jerooney

Geplaatst: 3-jun-2012 18:38   reactie op: ronm reactie op: ronm
Nieuwe ontwikkelingen: Sinds ik vanochtend de firewall van de Cisco heb uitgeschakeld, is de verbinding niet meer weggevallen, waar die eerst om de 5 minuten wegviel. Hopelijk is het probleem voorgoed opgelost nu. Ik houd jullie op de hoogte.
jerooney

Geplaatst: 7-jun-2012 11:25   reactie op: jerooney reactie op: jerooney
Probleem is definitief opgelost met het uitzetten van de firewall. Je logt dus in op je router via http://192.168.1.1 en disable je onder Security de SPI Firewall Protection. Sinds ik dit heb gedaan, is de internetverbinding nog geen een keer weggevallen. Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan!
p

Plaatsingen: 48
Geplaatst: 7-jun-2012 16:06   reactie op: jerooney reactie op: jerooney
dit heb ik ook al een tijd geleden gedaan maar kan niet met zekerheid zeggen of dat wat heeft uitgemaakt , denk dat de verbinding ook niet echt wegvalt maar gewoon steeds een flinke dip heeft anders had t modem denk ik ook wel steeds opnieuw gestart en dat is hier niet t probleem.

Check es of je modem niet te warm word , die van mij werd echt veel te warm om normaal te zijn voor een modem, een fan erop en t lijkt idd te helpen voor de stabiliteit.
Eigenlijk wil ik em gewoon open halen en zelf dat modem gaan modificeren dat t wat deugelijker word maarja als je een andere nodig hebt moet je em terugsturen ?
eigenlijk zou t hun schuld moeten zijn als men aan de modems gaat knoeien , als de modems goed functioneren zou dit niet hoeven.
kelcey

Plaatsingen: 6
Geplaatst: 7-jun-2012 17:31   reactie op: jerooney reactie op: jerooney
Sinds vorige week heb ik voor het eerst een eigen internet abonnement afgesloten. Thuis hadden wij 25 mb internet van UPC. Zelf wilde ik graag een hogere snelheid en heb nu het alles in 1 pakket met 50 mb internet. Het kwam allemaal wat moeilijk op gang, 3 verschillende monteurs waren er nodig om te kunnen internetten.

Ik was online en de eerste avond werkte het wel redelijk. Nu is het echter dramatisch! Mijn telefoon internet sneller. Ik lees hier mensen over dat het zakt naar 20 mb. Mijn download snelheid komt niet over de 3.1 mb. Als ik de problemen over de Ciso EPC3925 lees, ligt dit nu hieraan of is dit weer zo iets wat talloos van redenen kan hebben? Met deze 'snel'heid heb ik zeer spijt van mijn abonnement.
p

Geplaatst: 7-jun-2012 22:21   reactie op: kelcey reactie op: kelcey
dat is wel heel heftig
ik heb eigenlijk geen klachten kwa snelheid als t modem goed werkt haal ik ook nagenog de 25 mbit van me abo behalve de vele korte dips dan zakt t drastisch in.
Ik ben benieuwd naar de powerlevel waardes , kan je dat es in de gaten houden ? denk dat je lijn wel erg slecht is mischien als je gedurende lange tijden niet boven die 3,1 kan komen.
Of je hebt te maken met een zeer slechte netwerkkabel naar je pc ... als je dat nog niet gedaan hebt zou ik dat voor de zekerheid nog es uitwisellen, of als je draadloos gebruikt dit es even bedraad gaan doen.

kijk ook es naar hoeveel channels die gebruikt , mischien is t allemaal wel gewoon verkeerd ingesteld in de wijkcentrale
heb met 25 mbit abo 6 channels dus ch 1-6 worden gebruikt en 7 en 8 geven niets aan.
denk dat je met 50 mbit alle 8 moet hebben maar dat weet ik niet helemaal zeker of dit zo logisch is.

Bewerkt door p op 7-jun-2012 22:22
kelcey

Geplaatst: 8-jun-2012 10:55   reactie op: p reactie op: p
Bedankt voor je reactie.

Was het inderdaad vergeten te melden. Ik gebruik bedraad internet, hiervoor gebruik ik de 10 meter meegeleverde kabel (heb ook al een kortere andere kabel geprobeerd).

Net een monteur langs gehad. Las de modem uit en zei dat het signaal wat de modem binnen krijgt zeker aan de lage kant ligt. Op de vraag of een versterker hiervoor zin heeft antwoordde hij nee dat heeft daar niet mee te maken. Hij deed een speedtest en kwam uit op 15 mb, net doe ik zelf een speedtest en kom ik uit op 0,25 mb! Het moet niet gekker worden.

Betreft de channels; ik ben een ware leek op dit gebied. Heb eerlijk waar geen idee waar je het over hebt. Zijn dat de aantal uitgangen uit de moden? Dit zijn er 4.
p

Geplaatst: 8-jun-2012 12:58   reactie op: kelcey reactie op: kelcey
Dat is zeker wel maf dat de monteur ineens wel weer een betere speedtest kreeg maargoed dat zal meer geluk zijn geweest.

de channels die ik bedoel zijn de channels die t modem gebruikt voor de connectie , dit kan je zien in de modem config heeft niets met aansluitingen te doen op t modem maar bepaalt de bandbreedte van je abo ect.
Het signaal moet voldoende zijn om goed in te loggen bij de centrale
een versterker zal alleen echt helpen als er geen andere oplossing is en t signaal dusdanig zwak is.
Versterkers kunnen meer kwaad doen dan goed , signaal opkrikken wil niet zeggen dat de kwaliteit er beter door word.
ruis word meeversterkt en of juist ook weer opgewekt.
Een versterker moet in principe niet nodig zijn, dan beter de centrale bijregellen dat t signaal beter voldoet.
Ik heb zojuist even mijn coax naar t modem aangepast , upc coax eraf en zelf een stukje groene coax wat gelijk is aan t type wat t huis binnekomt gesoldeerd en zo kort en netjes mogelijk aan gesloten en t resultaat is er , alles lijkt veel stabieler geworden, signaal een kleine 0,5 Db hoger , SN ratio een goede 1 dB hoger , denk vaaral t laatste hier van belang is.
Het stukje coax vanuit je spiltter of hoe dan ook is zeer belangrijk
ik heb dus nu helemaal niets ertussen meer , inkomende kabel in huis dus vrijwel rechtstreeks aan t modem , alle stekkers en splitters hebben veel demping.
Wel heb ik de coax direct geaard om problemen te voorkomen
dit zie ik overigens ook steeds in nieuwbouwwoningen dat upc bij de inkomen kabeldoosje in de meterkast een aarddraad aan hangt.
Het is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd zulke klusjes maar blijkbaar is dat soms wel nodig om toch wat kwaliteit te krijgen uit je lijn.
Ik heb me twijfels dan wel over die "gecertificeerde" coaxkabel wat er in de doos van UPC zat , ik denk dat die kwaliteit niet erg hoog is.
overgangen van verschillende types coaxcabels zijn nooit goed
ook al is de impedantie gelijk er spelen meer dingen.
Hoop je een beetje op weg te hebben geholpen.
sucses!

Bewerkt door p op 8-jun-2012 13:00
kelcey

Geplaatst: 9-jun-2012 1:20   reactie op: p reactie op: p
Op weg geholpen heb je me zeker. Vandaag is er eerst in de ochtend een monteur langs gekomen. Hij constateerde dat er veel ruis aanwezig is bij binnenkomst. Installeerde alles netjes. Hij heeft de coax geaard met zo'n kastje. De situatie is als volgt; groene kabel - splitter met 2 uitgangen - 1. voor de tv (die vervolgens direct gesplitst wordt in een zelfde splitter) 2. modem (vind het gebruiken van de groene kabel na de moden een goed idee).

De monteur heeft zijn best gedaan, maar nog steeds heb ik het idee dat de reus bij binnenkomst mijn verbinding hoe dan ook flink blijft dwarszitten, terwijl upc hier verantwoordelijk voor is. Aangezien er ook glasvezel binnen komt, begin ik te balen dat ik daar niet bij heb stil gestaan. Nog een telefoontje met de upc helpdesk, ik krijg een andere modem op gestuurd en een router. Ik vind het heel netjes dat dit wordt aangeboden, al weet ik niet of het veel gaat verbeteren. Ik had gedacht dat het wel mogelijk was voor een bedrijf als upc, om simpel weg meer db mijn kant op te sturen. Kennelijk is dat niet mogelijk of gebeurt het niet.

Heel erg bedankt voor je reactie's. Ik ben het type dat veel op forums kijkt, maar nooit zelf iets posten. Goede eerste keer, bedankt!
kelcey

Geplaatst: 9-jun-2012 1:22   reactie op: kelcey reactie op: kelcey
De reus laat me wel met rust, het is meer de ruis die me dwarszit.
p

Geplaatst: 9-jun-2012 11:47   reactie op: kelcey reactie op: kelcey
wat een narigheid allemaal margoed als de moeteur zn best heeft gedaan
dan maar even afwachten hoe t met een ander modem gaat.
Veel ruis op de lijn zal niet zo opgelost kunnen worden door het signaal maar op te krikken, of t signaal moet al heel laag zijn ook.
In de straat / wijcentrale zijn die dingen te regellen en worden door berekeningen ingesteld maar door de loop der jaren heen kan er t een en ander ontregellen door de veroudering van de kabels en t aantal aansluitngen wat gebruik maakt.
Tis nu meer een kwestie van geluk denk ik of t allemaal met een nieuwe modem wel gaat lukken, hangt dan weer af van de kwaliteit.
En dat is nogal twijfelachtig voor veel modems helaas.
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord