Discussie: modem reset noodzakelijk

Discussie gesloten Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan.

Permalink Reacties: 4 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 18-sep-2008 16:46 door mindcrime
roberto

Plaatsingen: 1
modem reset noodzakelijk
Geplaatst: 17-sep-2008 14:02
Klik hier om misbruik te rapporteren
Mijn Internet verbinding valt onregelmatig weg. Na reset (power-off) router werkt alles weer.

Soms 1 maand géén problemen en dan ineens weer dagelijks moet ik de voeding van mijn Linksys router eruit halen, om deze er vervolgens weer terug op te zetten.
Kent iemand dit probleem. Zowel Linksys als UPC helpdesk zeggen uiteraard dat het niet aan hun ligt en geven elkaar de schuld.
Wie kent dit probleem.

GR.Rob
mindcrime

Plaatsingen: 14
Re: modem reset noodzakelijk
Geplaatst: 17-sep-2008 16:40   reactie op: roberto reactie op: roberto
ik herken het probleem ik heb ook een linksys ( beste router die er bestaat) om de uit val zeer te beperken of helemaal weg te halen moet je het volgende doen als je een aparte firewall programma gebruikt... weg gooien de firewall in de router op disable en de multicast ook op disable en block anonymmous ook op disable zetten ... dan ga je naar je windows firewall en die zet je aan op de standaard waarde de cookie's zet je op medium je pc is nu veilig voor kwaadwillende en je bent vrij van uitval.
mischien hebben meederen hier wat aan .... als er mensen zijn die geen router hebben en norton gebruiken als firewall zet die op medium persoonliijk haat ik norton die is veelste zwaar neemt 60% van de processor werk capaciteit in met als gevolg een hele trage pc... gewoon windows firewall volstaat zo lang je maar niet overal luk raak op klkt "gefeliciteert u bent de miljoenste klant klik !!!!! voor uw prijs " haha de prijs is dan een virus, een goede virus scanner daar in tegen is antivir ( gratis), Avg ( gratis) en Avast(gratis) ik hoop dat ik mensen hier mee heb kunnen helpen om de problemen op te lossen of deels op te lossen

Groetjes
MindCrime

Bewerkt door mindcrime op 17-sep-2008 16:40

Bewerkt door mindcrime op 17-sep-2008 16:45

Bewerkt door mindcrime op 17-sep-2008 16:46
marleen1962

Plaatsingen: 2
Geplaatst: 17-sep-2008 18:15   reactie op: mindcrime reactie op: mindcrime
Fijn om dit te lezen. Ik heb precies de zelfde problemen. Zaterdag komt er iemand van UPC om alles te checken hier. Nou moet ik eerlijk zijn dat ik niet zo heel handig ben met de router :-) Je uitleg is heel duidelijk hoor, nu moet ik alleen nog op zoek waar ik dat moet instellen bij de router :-).

Kun je dat vinden op de pc? Kun je mij misschien aangeven waar ik dat in kan stellen. Sorry hoor, en nu natuurlijk niet denken daar heb je weer een vrouw he haha.
nesta-upc

Plaatsingen: 749
Geplaatst: 18-sep-2008 16:31   reactie op: roberto reactie op: roberto
@Roberto: Het enige wat ik kan zeggen is dat als het probleem is op te lossen door alleen een reset van router er dan geen probleem is met de internetverbinding op de modem zelf (lijkt op een leaseprobleem, andere firmware misschien?).
UPC ondersteunt de Linksys niet, maar de manier om er achter te komen of de router een probleem heeft is een tijdje rechtstreeks je pc aan te sluiten op de modem, niet vergeten je modem te resetten om opnieuw verbinding te kunnen maken

@Mindcrime: bedankt voor je duidelijke bijdrage.
mindcrime

Plaatsingen: 14
Geplaatst: 18-sep-2008 16:46   reactie op: marleen1962 reactie op: marleen1962
je doet het volgende : inde adres balk tikje http://192.168.1.1 dan krijg je een schermpje te zien met user( gebruiker) en password( wachtwoord)

zet bij wachtwoord neer admin dat is standaart nu ben je in je router en kan je opzoek gaan naar de security en naar de firewall

deze uitleg berust op een linksys WRT54GC v2.0 maar is bijna voor elke router maar raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw router eerst voor de juiste gegevens.

Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord