Discussie: Modem en Router van UPC (Thomson) of zelf router?

Discussie gesloten Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan.

Permalink Reacties: 2 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 14-mrt-2011 12:36 door slico
slico

Plaatsingen: 2
Modem en Router van UPC (Thomson) of zelf router?
Geplaatst: 11-mrt-2011 14:46
Klik hier om misbruik te rapporteren
Bij UPC kan je bij het 25MB internet abonnement een modem kiezen of een modem/router inéén (Thomson).
Ik hoor veel slechte verhalen over de Thomson. Mij leek het daarom beter om alleen de modem te kiezen en zelf een router te kopen (Ik dacht aan de NetGear WNDR3700). Mijn vraag is welke modem je dan krijg van UPC en of deze wel storingsvrij is? Is dit de Cisco EP3212?
Of is het toch gewoon handiger om de Thomson te bestellen?

Bewerkt door slico op 11-mrt-2011 14:57
jan f.

Plaatsingen: 1.274
Re: Modem en Router van UPC (Thomson) of zelf router?
Geplaatst: 14-mrt-2011 12:09   reactie op: slico reactie op: slico
De vele slechte verhalen zie je alleen omdat de gevallen waarbij de installatie en het gebruik vlekkeloos verlopen niet worden gemeld. Er is dus altijd een vertekend beeld. Het hangt veel af van de locale situatie. Mijn ervaring is dat het router gedeelte niet het sterkste punt is. In jouw situatie kan het best zo zijn dat het signaal voldoende sterk is.
Ik heb na de Thomson een eigen router opgenomen, die blijkbaar een sterker signaal afgeeft. Houdt er wel rekening mee dat je draadloos nooit het maximum zult halen. In de praktijk kan je rekenen met snelheden van 12-20 Mbps.
slico

Plaatsingen: 2
Re: Modem en Router van UPC (Thomson) of zelf router?
Geplaatst: 14-mrt-2011 12:36   reactie op: jan f. reactie op: jan f.
Na wat vragen op een ander forum heb ik besloten om de router NetGear WNDR3700 te bestellen en via UPC krijg ik dan de modem Cisco EP3212.
Er zijn meerdere voordelen:
1. Minder negatieve verhalen
2. Dual Band
3. Losse modem en router, zodat je ze allebei op de best mogelijke plek kan zetten.

Enige nadeel is dat het wat meer geld kost, maar dat heb ik er wel voor over.
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord