Discussie: geen videosignaal

Discussie gesloten Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan.

Permalink Reacties: 5 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 1-sep-2010 20:47 door michiel_one
postbode

Plaatsingen: 2
geen videosignaal
Geplaatst: 25-aug-2010 18:30
Klik hier om misbruik te rapporteren
Sinds een paar maanden heb ik Hd tv van Upc,dat bevalt prima.
Soms.. (kan soms dagen goed gaan).valt het signaal weg...er komt dan een balk met ...geen videosignaal,wanneer ik dan de tv uit...en weer aan doet, is alles weer in orde.
De aansluiting loopt via Hdmi kabel.
Iemand die weet wat ik kan doen...om dat euvel te verhelpen?
ik heb de laatste sofware updat van de televie binnengehaald.
Alvast bedankt
web

Plaatsingen: 1
Re: geen videosignaal
Geplaatst: 27-aug-2010 13:26   reactie op: postbode reactie op: postbode
Wij hebben het zelfde issu. Even een telefoontje gepleegd. Het antwoord was dat het aan de zwake streaming lag, met een mindere coaxkabel (het zijn ook meestal minder bekende zenders). Door een hogere kwaliteit coaxkabel (die minder gevoelig is voor straling van buitenaf (Digitene KPN UTMS GSM) zou het opgelost moeten zijn een mantel of een dikkere kabel. Je wordt door verwezen naar een UPS winkel.
Mocht dat niet de oplossing zijn kon er monteur langs komen. (op eigen kosten als UPS niet de veroorzaker was van het probleem).

Ik heb het door tijdgebrek nog niet getest

suc6
gizmo67

Plaatsingen: 70
Geplaatst: 27-aug-2010 17:43   reactie op: postbode reactie op: postbode
ik had ook voordat ik een hd dvr box had nooit geen problemen met ontvangst. Daarna soms wel wat last van signaal verlies. Ik heb een retour versterker aangeschaft en tot op de dag van vandaag (heb hem al een half jaar) nergens geen last meer van. Het is wel een uitgave, de versterker kostte 49 euro. Ik had uitgeprobeerd om alleen de tv kabel in de wandcontactdoos te stoppen en dan had ik helemaal geen problemen, ik had op een forum gehoord dat je dan het beste een versterker kon kopen.
postbode

Plaatsingen: 2
Geplaatst: 30-aug-2010 14:26   reactie op: gizmo67 reactie op: gizmo67
Dank jullie, voor de reacties
ik heb alleen een hd kastje ,zou die versterker mij bij ook helpen dan?
Heet het dan....retour versterker?....want dan wil ik dat wel gaan proberen
Groetjes
gladiator

Plaatsingen: 5
Geplaatst: 30-aug-2010 16:28   reactie op: gizmo67 reactie op: gizmo67
beste gizmo67,
ik heb dezelfde ervaring, gewoon een versterker er tussen, internet en de tv doen het nu altijd, ook de telefoon is nu nooit meer een probleem.
michiel_one

Plaatsingen: 3
Geplaatst: 1-sep-2010 20:47   reactie op: gladiator reactie op: gladiator
Hi,
ik heb sinds gisteren hetzelfde. ALles (ik heb standaard HD) werkte prima maar nadat ik al mijn snoeren eens ging ordenen en dus zo´n beetje alles van de stroom af had gehaald, werkte het niet meer. Als ik dezelfde kabel op de TV direct aansluit heb ik wel gewoon analoog beeld dus dat lijkt me niet het probleem.
Als ik naar de HDMI ingang schakel via de TV, dan zie je hem wel naar 1080i of 576p schakelen maar er komt geen beeld. Alle andere HDMI ingangen doen het prima op allerlei resoluties.
Ik heb die nieuwe HD Mediabox.

Terwijl ik dit type kwam er ineens 5 seconden Nederland 1 )waar hij toevallig opstond' en daarna ineens sneeuw. Nu weer ineens RTL4!

En ook terwijl ik dit typ kreeg ik ineens iemand aan de lijn bij UPC (15 minuten in de wacht) en die gaf me de tip om de HDMI kabel om te draaien, dus connectors wisselen en....dat hielp! Te bizar voor woorden. Het kan zijn dat mijn kabels niet goed zaten maar ik weet zeker dat ik dat heb gecheckt.
Ik snap er niks van maar misschien helpt het anderen ook.
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord