Discussie: Mediabox defect, geen signaal doorgave

Discussie gesloten Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan.

Permalink Reacties: 8 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 18-jan-2010 15:29 door stansat55
ramondo

Plaatsingen: 4
Mediabox defect, geen signaal doorgave
Geplaatst: 3-jan-2010 22:59
Klik hier om misbruik te rapporteren
Vandaag in de ochtend nog tv gekeken s'middags geen signaal meer, gaf als melding mogelijk bekabelingsfout??

In de hele opzet is niets veranderd.
Analoog is ook zeer slecht met de mediabox er tussen, als ik de mediabox er tussenuit haal is analoog wel ineens goed.

Reset uitgevoerd geen resutaat.
Met de helpdesk gebeld, naar fabrieksinstellingen teruggezet geen resultaat.
Harde reset uitgevoerd ook geen resutaat, kom nu alleen niet verder dan het scherm waarbij de signaalsterkte staat deze is minimaal.
Hier staat de mediabox vast.

Box onder de arm mee naar vrienden 2 straten verder, daar geprobeerd zelfde problemen met mijn mediabox terwijl alles met hun box wel normaal werkt. Het lijkt me duidelijk dat het in de mediabox zit.

Nu het mooiste UPC stuurt geen nieuwe box op maar ik moet een week wachten op een dure monteur??????
Ik heb nu toch zo wel alles uitgesloten dacht ik, moet toch geen probleem zijn om een nieuw box te sturen en de oude terug te sturen, service zeer slecht van upc op deze manier. Er wordt alleen een nieuwe gestuurd als fysiek de aansluiting is afgebroken????

Is er nog iets wat ik kan proberen of heeft iemand een idee om me eerder dan volgende week weer normaal TV te laten kijken???
pacorob

Plaatsingen: 722
Re: Mediabox defect, geen signaal doorgave
Geplaatst: 4-jan-2010 0:30   reactie op: ramondo reactie op: ramondo
Probeer eens één van de volgende zaken beginnend met een geforceerde update van de mediabox:

Geforceerde software-update, hoe werkt dat?
Als je mediabox flink is vastgelopen, of als je een software-update hebt gemist kun je de mediabox hard resetten middels een geforceerde software-update.

Je kunt een software-update als volgt forceren:

* Houdt knop X ingedrukt terwijl je de mediabox van de stroom afhaalt.
* Blijf knop X ingedrukt houden, en steek de stekker weer in het stopcontact.
* Wacht totdat er op je beeld "Software upgrade in process" staat, en laat knop X los.

Bij de Pace komt niets in beeld te staan.
De update binnenhalen duurt bij de Thomson een paar minuten, bij de Pace kan het 15 minuten duren.
Bij de HDTV DVR minimaal 30 seconden de stroom er af halen,dan de knop X indrukken.

knop X:
Bij zwarte mediabox is dit de Ch- op de mediabox.
Bij de zilverkleurige Thomson en Pace mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
Bij de HDTV mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
Bij de HDTV DVR is dit de knop ( achter deurtje ) "snel terugspoelen" ( naar links wijzend ).

Reset of software-update lost het probleem niet afdoende op?:
Zet de mediabox terug naar fabrieksinstellingen.

* Menu =>
* Instellingen =>
* Fabrieksinstellingen =>
* Pincode 0000 (indien niet veranderd) - OK =>
* Mediabox opnieuw installeren met de juiste activeringscode.

Probleem is erg hardnekkig.:
Probeer het met de combinatie reset / fabrieksinstellingen / software-update.

* Stekker eruit.
* Stekker erin en zet de mediabox terug naar de fabrieksinstellingen.
* In het installatiemenu dat nu komt, kies Nederlands -> OK, geef je ipv de activeringscode die bij je woonplaats hoort 000 in.
* Laat de mediabox zenders zoeken. Die vind hij uiteraard niet.
* Trek nu de stekker eruit.
* Nu doe je een software-update, dus druk knop X in. Stop nu de stekker weer in het stopcontact. Laat knop X pas los als er op het tv scherm komt te staan: "Softwareupgrade in progress"
* Nadat de upgrade klaar is de mediabox aanzetten (upc knop) en de installatie normaal uitvoeren. Dus Nederlands - OK - activeringgscode van je woonplaats - zenders zoeken.

Mediabox zit vast.
Als de mediabox in standby, of anders, vaststaat en je via het menu geen reset naar fabrieksinstellingen kunt doen, helpt mogelijk de volgende truc.

* Stekker van de mediabox er min 30 sec uit halen.
* Druk op de Menu-button van de UPC afstandbediening (gericht op de mediabox) en zet tegelijkertijd de stroom weer op de mediabox.
* De mediabox gaat nu, als het goed is, terug naar de fabrieksinstellingen.

Zie ook hier: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=13887.0

Bewerkt door pacorob op 4-jan-2010 0:30

ramondo

Geplaatst: 4-jan-2010 11:48   reactie op: pacorob reactie op: pacorob
Alle opties geprobeerd zonder resultaat.
zelfs de softwareupdate geeft hij niet meer weer.

Iemand nog ideeen?
pacorob

Plaatsingen: 722
Geplaatst: 4-jan-2010 13:15   reactie op: ramondo reactie op: ramondo
Welke bekabeling, connectoren en splitters gebruik je?
Daar kan ook de oorzaak liggen. Kijk eens op www.kabelkeur.nl voor meer info om altijd optimaal gebruik te kunnen maken van digitale tv.

Met 'gewone' bouwmarkt kabels die standaard in ieder huis liggen kan zeer makkelijk storing ontstaan. Waar het op het ene moment werkt werkt het de dag erna ineens niet.

Als dit allemaal goed zit.
En de mediabox ook bij binnenkomst van tv signaal heeft aangesloten en daar ook een probleem geeft dan ligt het aan de mediabox of UPC (misschien de wandcontactdoos die verantwoording is van UPC).
ramondo

Geplaatst: 4-jan-2010 17:20   reactie op: pacorob reactie op: pacorob
Sorry rob, maar daar zit het hem niet in.
Zoals ik al schreef heb ik hem onder de arm meegenomen naar buren om daar te testen en werkt ook deze mediabox daar niet en gaf dezelfde problemen ook hun mediabox bij mij geprobeerd en alles werkt wel dus de mediabox moet het probleem zijn, ook het feit dat analoog niet goed is met de mediabox ertussen en zonder wel zegt waarschijnlijk al genoeg.

Ik heb verder nooit problemen gehad en de kabels zijn 100% goed.
techie

Plaatsingen: 1.374
Geplaatst: 4-jan-2010 20:55   reactie op: ramondo reactie op: ramondo
Hier is de oplossing: Nog een keer met de box onder de arm op stap gaan, maar nu naar een upc-winkel. Daar het defekte exemplaar omruilen.
Succes.
ramondo

Geplaatst: 7-jan-2010 13:50   reactie op: techie reactie op: techie
Idd een goed idee Techie, maar laat dat nu net het eerste zijn geweest wat ik heb gedaan, eerst 1 uur op mijn buurt moeten wachten om te horen dat er in de UPC shops niet meer omgeruild wordt. Ook opsturen van een andere box wordt niet meer gedaan, enige optie is de monteur :-(

Hoe bedoel je kostenbesparing??
stansat55

Plaatsingen: 35
Geplaatst: 15-jan-2010 23:26   reactie op: ramondo reactie op: ramondo
Heb hetzelfde probleem met de Cisco HD DVR box.
Bij aanzetten"geen signaal" en wordt niet herkend door mijn Samsung LCD.

Voorlopige oplossing totdat UPC met een oplossing komt:
Box van stroom halen 1 minuut, aanzetten, wachten totdat tijd weer geresset is(dus huidige tijd) en de box weer op kanaal aanzetten.
Bij mij wordt de Cisco box dan WEL herkend.

Wel erg omslachtig maar hopelijk erkent UPC dat dit een ergerlijk probleem is wat bij meerdere klanten van toepassing is.
Waardoor de box niet herkend wordt is onduidelijk, het is niet een probleem van de Samsung lcd want bij Philips lcd hetzelfde probleem.

Zelfs de monteur die vandaag langs geweest is van UPC (of die voor storingen voor UPC werkt) wist niet van dit probleem af.

UPC los dit probleem op a.u.b!

Hopelijk hebben jullie wat aan deze voorlopige oplossing,

Stansat
stansat55

Plaatsingen: 35
Geplaatst: 18-jan-2010 15:29   reactie op: ramondo reactie op: ramondo
Hallo Mediabox gebruikers,

De volgende merken TV`s hebben problemen met de Cisco box.
Philips,Samsung,Pioneer en Sharp en mogelijk meer.
Het probleen van "geen signaal" is ook op te lossen door de HDMI er even in en uit te trekken.
Geen goede oplossing en kan zelfs op den duur storingen met de box of tv in de hand werken, maar wat moet je anders?
Wachten totdat de monteur bij je kom vertellen "dit probleem zijn we nog niet tegen gekomen" net zoals bij mij.
Aan de telefoon gaan hangen en proberen het uit te leggen aan de telefonische helpdesk die er ook niets van snapt en vervolgens ben je weer 30 minuten verder en 3 Euro lichter.

UPC pak dit probleem aan en doe een update van de firmware(of wat dan ook) of ik voorspel dat het nog drukker gaat worden bij de helpdesk en kunnen de monteurs het niet meer aan!

Groet, een ontevreden abonnee,

Stansat55
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord