Na nu ongeveer een maand bezig geweest te zijn om iets van internet in huis te krijgen, want je werk internet via tethering laten lopen is ook niet alles, dan toch maar hier aangemeld, want via Twitter en Mail komt niets aan en ik ga niet voor tientallen euros aan de telefoon hangen. Nog los van dat ik daar gewoon geen tijd voor heb.
Op 8 september de bestelling geplaatst voor Horizon. 9 september de bevestiging ontvangen dat ik binnen 48 uur wat zou horen. Zoals bij iedereen bekend werd 48 uur uiteindelijk 5 dagen. Na 6 dagen gehoord dat het 9 dagen zou worden. Uiteindelijk werden 9 dagen 10 werkdagen aldus de email en zo kwam het er op dat ik na 11 dagen maar eens besloten te bellen. Geen enkel probleem nog verder, ik snap heus wel dat het allemaal ineens harder ging dan verwacht en daarom kan ik echt wel leven met wat vertraging. Alleen het is het afwachten wat vervelend is. Als ik gewoon een concrete datum had gekregen was er niet zo'n probleem geweest. Maar de verder vriendelijke mevrouw zou in de computer kijken. Ja er staat nog niets over dat ie verzonden is maar wel dat ie in het systeem zit (dat mag ik hopen na twee weken inderdaad). Het kon nog wel tot 5 werkdagen duren. Zuchtend maar bedankt. Early adopter zijn is zwaar.
Een week later is de brievenbus nog steeds erg leeg en besloten maar eens te bellen om te vragen of ik ook de box op kon halen in de UPC winkel. "Ja hoor, dat kan gewoon." - Dat kon dus niet. Dat wist ik al voordat ik uberhaubt naar de winkel toe ging, maar ik wilde alles geprobeerd hebben. Gelukkig was de meneer in de winkel zeer vriendelijk en behulpzaam en vond hij het net zo vervelend als ik, dus gaf hij toe dat ze wel al wat boxen hadden maar nog niet mochten uitleveren tot de dinsdag 5 dagen later. Maar hij zou me er wel eentje meegeven, omdat ik al zo lang wachtte. Hulde voor deze meneer.
Thuis enthousiast de box uitgepakt en aangesloten. Ik heb op dit moment verder niets in huis, dus het was een kwestie van simpelweg inpluggen en gaan. Alles lijkt goed te gaan en ik krijg de welbekende 1030 foutmelding. Prima, er zal wat tijd nodig zijn voor activatie. Dus elke avond even geprobeerd, maar de 1030 foutmelding blijkt hardnekking. Alle tips die het internet rijk is maar eens toegepast en zoveel resets gedaan dat ik bang ben dat de aan/uit knop er uit gaat vallen. Maar nee, nog steeds prijkt in de verder mooie interface de foutmelding 1030. Niets werkt, mails en Twitterberichten komen niet aan en ik ga gewoon niet 50+ minuten aan de telefoon hangen. Het is leuk dat je gratis kan bellen met 1200 maar dan moet je uberhaubt wel kunnen bellen.
Ik heb verder niets anders dan alleen de Horizon aangesloten, ik heb inmiddels zelf een versterker gekocht die ik er tussen zal plaatsen vanavond, maar ik vermoed dat het niets uithaalt aangezien bij de buren andere UPC producten prima werken.
Nou probeer ik echt niet de zeurende klant uit te hangen die bij het minste of geringste een klacht indient. Ik dien niet eens een klacht in, maar ik wil wel graag dat dingen nou geregeld worden, want ik ga niet nog eens twee weken wachten tot alles eindelijk werkt. Mijn vraag daarom of er iemand naar zou willen kijken en of die persoon met mij contact op kan nemen.
Ook wil ik wel graag weten hoe het met de facturering gaat. Ik mag aannemen dat er niets gerekend wordt voor de afgelopen maand en de eventuele aankomende tijd waarin ik een prachtig vormgegeven paperweight thuis heb staan.
Bedankt alvast voor de reactie