Discussie: Horizon foutcode 1030

Discussie gesloten Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan.

Permalink Reacties: 7 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 15-okt-2012 14:53 door rbronder
xxander007

Plaatsingen: 1
Horizon foutcode 1030
Geplaatst: 2-okt-2012 10:18
Klik hier om misbruik te rapporteren
Wie o Wie van upc kan mij helpen om foutcode 1030 op te lossen?

Begin situatie was werkende thompson modem met internet en telefonie en een horizon box met werkende tv.
Afgelopen Zondag 30 september werkt mijn internet verbinding niet meer via de thompson modem. Toen rechtstreeks de Horizon box aangesloten op het aansluitpunt in de woonkamer. TV werkte maar internet nog niet. Ranging in Progress. Toen mijn horizon box gereset en in de foutcode 1030 beland.

Nu dus geen digitale tv geen internet en geen telefonie.

Maandag 1 oktober met de helpdesk gebeld en verschillende resets en factory defaults uitgevoerd en de downstream frequincy aangepast maar dit mocht helaas niet helpen. Er komt maar 1 downstream channel up die gelocked wordt. Offline lampje blijft branden op Horizon box.

Mijn vermoeden is dat er iets niet goed geactiveerd/geprovisioned is.
Kan iemand dit van UPC voor mij checken?

Bewerkt door xxander007 op 2-okt-2012 10:19
fokke

Plaatsingen: 2
Re: Horizon foutcode 1030
Geplaatst: 3-okt-2012 10:15   reactie op: xxander007 reactie op: xxander007
Dit probleem heb ik ook al sinds vorige week woensdag!

Vorige week paar keer gebeld.
Telekens weer resetten

Soft reset en hard reset

Werkt niet.

Frequentie handmatig doorgevoerd werkt ook niet.

Gisteren weer gebeld met upc.(dure bedoeling inmddels.)

Maar ze wisten niet wat het probleem veroorzaakte hier zat een team bovenop.

Dus al met al vanaf dinsdag 26-09-2012 al geen internet telefonie en digitale tv meer.

Hoop dat er snel een oplossing komt.
rpr10

Geplaatst: 3-okt-2012 13:38   reactie op: xxander007 reactie op: xxander007
Niet geheel toevallig dat ik meerdere meldingen zie rond het offline gaan van de horizon box. Ik zit nu sinds maandagmorgen 1 okt zonder tv/internet en telefonie. Alles wat beschreven is al geprobeerd. Webcare medewerkers doen hun best, maar UPC kan dit niet maken. Kennelijk toch een algemeen probleem. Oplossing HD UPC: er komt op 10 oktober een monteur. Dit kan je als bedrijf in deze tijd echt niet maken. Ik hoop snel een oplossing te horen/te zien. Succes allemaal die dit probleem hebben/gaan krijgen.

Ronald
fokke

Geplaatst: 4-okt-2012 11:46   reactie op: rpr10 reactie op: rpr10
Zojuist een smsje gekregen van upc.

Geachte UPC abonnee,

U heeft contact met ons opgenomen vanwege een probleem met uw horizon mediabox.
Dit probleem is inmiddels opgelost.
Mocht het onverhoopt niet opgelost zijn nadat u de mediabox 30 seconden van de stroom heeft gehaald, verzoeken wij u om opnieuw contact met ons op te nemen.

Groet UPC.

Ik zal het vanmiddag proberen als ik thuis kom.

Nu maar hopen dat het echt opgelost is.
thijsv

Geplaatst: 5-okt-2012 10:58   reactie op: xxander007 reactie op: xxander007
Na nu ongeveer een maand bezig geweest te zijn om iets van internet in huis te krijgen, want je werk internet via tethering laten lopen is ook niet alles, dan toch maar hier aangemeld, want via Twitter en Mail komt niets aan en ik ga niet voor tientallen euros aan de telefoon hangen. Nog los van dat ik daar gewoon geen tijd voor heb.

Op 8 september de bestelling geplaatst voor Horizon. 9 september de bevestiging ontvangen dat ik binnen 48 uur wat zou horen. Zoals bij iedereen bekend werd 48 uur uiteindelijk 5 dagen. Na 6 dagen gehoord dat het 9 dagen zou worden. Uiteindelijk werden 9 dagen 10 werkdagen aldus de email en zo kwam het er op dat ik na 11 dagen maar eens besloten te bellen. Geen enkel probleem nog verder, ik snap heus wel dat het allemaal ineens harder ging dan verwacht en daarom kan ik echt wel leven met wat vertraging. Alleen het is het afwachten wat vervelend is. Als ik gewoon een concrete datum had gekregen was er niet zo'n probleem geweest. Maar de verder vriendelijke mevrouw zou in de computer kijken. Ja er staat nog niets over dat ie verzonden is maar wel dat ie in het systeem zit (dat mag ik hopen na twee weken inderdaad). Het kon nog wel tot 5 werkdagen duren. Zuchtend maar bedankt. Early adopter zijn is zwaar.
Een week later is de brievenbus nog steeds erg leeg en besloten maar eens te bellen om te vragen of ik ook de box op kon halen in de UPC winkel. "Ja hoor, dat kan gewoon." - Dat kon dus niet. Dat wist ik al voordat ik uberhaubt naar de winkel toe ging, maar ik wilde alles geprobeerd hebben. Gelukkig was de meneer in de winkel zeer vriendelijk en behulpzaam en vond hij het net zo vervelend als ik, dus gaf hij toe dat ze wel al wat boxen hadden maar nog niet mochten uitleveren tot de dinsdag 5 dagen later. Maar hij zou me er wel eentje meegeven, omdat ik al zo lang wachtte. Hulde voor deze meneer.

Thuis enthousiast de box uitgepakt en aangesloten. Ik heb op dit moment verder niets in huis, dus het was een kwestie van simpelweg inpluggen en gaan. Alles lijkt goed te gaan en ik krijg de welbekende 1030 foutmelding. Prima, er zal wat tijd nodig zijn voor activatie. Dus elke avond even geprobeerd, maar de 1030 foutmelding blijkt hardnekking. Alle tips die het internet rijk is maar eens toegepast en zoveel resets gedaan dat ik bang ben dat de aan/uit knop er uit gaat vallen. Maar nee, nog steeds prijkt in de verder mooie interface de foutmelding 1030. Niets werkt, mails en Twitterberichten komen niet aan en ik ga gewoon niet 50+ minuten aan de telefoon hangen. Het is leuk dat je gratis kan bellen met 1200 maar dan moet je uberhaubt wel kunnen bellen.

Ik heb verder niets anders dan alleen de Horizon aangesloten, ik heb inmiddels zelf een versterker gekocht die ik er tussen zal plaatsen vanavond, maar ik vermoed dat het niets uithaalt aangezien bij de buren andere UPC producten prima werken.

Nou probeer ik echt niet de zeurende klant uit te hangen die bij het minste of geringste een klacht indient. Ik dien niet eens een klacht in, maar ik wil wel graag dat dingen nou geregeld worden, want ik ga niet nog eens twee weken wachten tot alles eindelijk werkt. Mijn vraag daarom of er iemand naar zou willen kijken en of die persoon met mij contact op kan nemen.

Ook wil ik wel graag weten hoe het met de facturering gaat. Ik mag aannemen dat er niets gerekend wordt voor de afgelopen maand en de eventuele aankomende tijd waarin ik een prachtig vormgegeven paperweight thuis heb staan.

Bedankt alvast voor de reactie

thijsv

Geplaatst: 5-okt-2012 20:21   reactie op: thijsv reactie op: thijsv
Alsof ze het wisten. Thuisgekomen resetten we de box twee keer en terwijl ik uit wanhoop toch maar besluit de helpdesk te bellen (die bovendien verandert is door niet meer te laten weten hoe lang de wachttijd is en wijst de beller nu op een nieuwe site speciaal voor Horizon). Terwijl we aan het wachten zijn om eindelijk iemand aan de lijn te krijgen komen we ineens voorbij de standaard foutmelding.

Dit was allemaal nog zonder de versterker er tussen, dus die kan in ieder geval terug.

Verder werkt alles mooi, morgen maar eens even een paar speedtests doen maar vooralsnog lijkt het allemaal goed te werken. Ik kan al wel beamen dat een update die de snelheid van de eyecandy wat versneld wel erg welkom is.
michaelj

Geplaatst: 12-okt-2012 13:46   reactie op: thijsv reactie op: thijsv
IK heb de Horizon box al drie weken geleden ontvangen, uren in de wacht gestaan bij de UPC helpdesk, alle oplossingen die in diverse forums worden aangedragen uitgeprobeerd, maar ik al h2. 25 dagen lang foutcode 1030 !
Overal zie ik op forums dat mensen andere mediaboxen krijgen, of installateurs langskrijgen, maar tegen mij zeggenze : "We weten niet waarom het niet werkt. We weten niet of het verholpen gaat worden, en we weten ook niet wanneer het verholpen gaat worden. U moet maar geduld hebben". Al 25 dagen lang!!! Na al lezen van alle forums over problemen met Horizon, denk ik dat ik de hele boel maar ga afzeggen
rbronder

Geplaatst: 15-okt-2012 14:53   reactie op: xxander007 reactie op: xxander007
Ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost en je nu gewoon televisie en internet hebt.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het zelf opgelost.
Het probleem bij mij was dat de frequenties niet juist stonden..... Ik woon in Zwijndrecht en ingestelde Downstream frequentie stond op 308000000. Ik heb eerst ingelogd (webbrowser naar ip-adres van je modem/router) op mijn huidige (Cisco) modem van UPC en daar stond "340000000" als frequentie ingevuld.

Laptop aangesloten met UTP-kabel op Horizon box en ingelogd op 192.168.192.1 met admin en wachtwoord admin.

In mijn geval stond er bij de downstream 308000000 en heb deze vervangen door 340000000 en "geforceerd" geupdate.
Binnen paar minuten (in mijn geval <1) wel verbinding en alles werkt prima.

Hoe het zit met de frequenties in andere regio's weet ik niet, maar misschien heb je hier iets aan. Link: http://www.allestoringen.nl/storing/upc/help/944-horizon-foutcode-1030
En anders inloggen op je huidige werkende modem en die waardes overnemen.

Jammer dat het niet direct in een keer goed kan, maar bij mij was het zo wel snel opgelost.

Succes!

Richard
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord