Discussie: ophalen mail via outlook lukt niet na instellen webmail

Discussie gesloten Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan.

Permalink Reacties: 10 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 19-aug-2010 18:08 door rickenwendela
rickenwendela

Plaatsingen: 5
ophalen mail via outlook lukt niet na instellen webmail
Geplaatst: 22-jul-2010 17:57
Klik hier om misbruik te rapporteren
Nadat ik upc-webmail ingeschakeld heb, kan ik via outlook geen mail meer ophalen. Ik krijg elke keer de melding dat ik het wachtwoord in moet geven. Dat staat er al in, ik geef dus ok, maar het werkt niet maar die melding blijft komen en er wordt dus geen mail opgehaald. Verzenden werkt wel.
Ik heb via de optie email accounts beheren in outlook ook al getest of alles werkt. Alles werkt, behalve het ophalen van mail dus.

Webmail werkt overigens uitstekend !

Is dit een toevallige samenloop van omstandigheden of heb ik ergens iets fout gedaan ?
dave670

Plaatsingen: 95
Re: ophalen mail via outlook lukt niet na instellen webmail
Geplaatst: 22-jul-2010 18:00   reactie op: rickenwendela reactie op: rickenwendela
En als je nou het wachtwoord opnieuw intikt?
Verder heb je hopelijk de juiste instellingen staan?

Server gegevens:
inkomend: pop3.upcmail.nl
uitgaand: smtp.upcmail.nl

aanmeldingsgegevens:
Gebruikersnaam: .....@upcmail.nl
Wachtwoord: ..............

bij de puntjes moet je het door jou gekozen intikken.

Ik hoor het graag.
rickenwendela

Geplaatst: 24-jul-2010 11:02   reactie op: dave670 reactie op: dave670
Dat had ik zelf ook allang bedacht en uitgevoerd maar het helpt allemaal niks.
Ik krijg steeds de volgende melding:netwerkwachtwoord opgeven

Ik had ook al de optie accountinstellingen testen uitgevoerd en daar wordt alles voor ok aangegeven behalve het onderwerp "aanmelden bij server voor inkomende..." Daar komt niks te staan dus dat zal er vast mee te maken hebben.

De mail die ik dan krijg in mijn webmail is de volgende:
Dit e-mailbericht is automatisch door Accountbeheer in Microsoft Office Outlook verzonden bij het testen van de instellingen voor uw POP3-account.

Wat kan het nu nog zijn ? Want nogmaals, verzenden gaat wel gewoon
dave670

Geplaatst: 24-jul-2010 11:26   reactie op: rickenwendela reactie op: rickenwendela
Er is een fout met het wachtwoord roept hij.
Verander het wachtwoord eens via Internet accountbeheer van UPC.
en verander hem ook in outlook wat gebeurd er dan?
rickenwendela

Geplaatst: 24-jul-2010 12:42   reactie op: dave670 reactie op: dave670
Ik heb via accountbeheer mijn wachtwoord opgevraagd; dat blijkt een ander te zijn dan ik al had.

Ik heb in outlook dat nieuwe wachtwoord ingevoerd maar helaas nog steeds zonder resultaat.

Wat ik ook niet begrijp, is dat er bij internet account beheer aangegeven wordt dat ik daar wachtwoorden kan wijzigen. Waar dan ?
Ik heb gekeken en kan daar wel bijvoorbeeld emailadressen wijzigen maar de mogelijkheid voor wachtwoorden wijzigen mis ik daar.
dave670

Geplaatst: 24-jul-2010 13:43   reactie op: rickenwendela reactie op: rickenwendela
Ik denk dat je het nu over een extra account hebt?

Je moet via account beheer inloggen met dat extra account en dan kan je dat paswoord wijzigen.
skipper11

Plaatsingen: 8
Geplaatst: 24-jul-2010 14:28   reactie op: dave670 reactie op: dave670
Wachtwoordt wijzigen
Als je inlogt bij Mijn UPC dan moet je gebruikers naam invullen en wachtwoord je ziet onder deze invoer velden staan wachtwoord vergeten klik hier op dan krijg je een scherm met verschillende mogelijkheden klik op de mogelijkheid die op jou van toepassing is.Heb je het wachtwoord veranderd dan moet je dit gebruiken bij : inloggen Mijn UPC en je E mail account als je op UPC site zit en je wil appart je WEb mail bekijken moet je je EMAIL adres gebruiken wat je van Upc heeft gekregen(hoofd email adres)en je wachtwoord wat je zelf heeft aangemaakt ook kan je via mijn upc naar je web mail gaan hoef je niks in te vullen.
Wat betreft het account outlook verwijdert dit en stel het opnieuw in met het hoofd emailadres (gekregen van UPC)en het wachtwoord wat je zelf heeft ingevoerd(het wachtwoord wat je zelf heeft aangemaakt geld n.m ook als netwerk wachtwoord) als het goed is word je email account dan automatisch goed gezet outlook zal wel aangeven dat geen verbinding gemaakt kan worden meet versleutelde server klik opnieuw en laat de server zonder versleuteling het account instellen hopelijk heb je wat aan deze uit leg.
skipper11

Plaatsingen: 8
Geplaatst: 24-jul-2010 14:32   reactie op: rickenwendela reactie op: rickenwendela
Zie reactie op de reactie van Dave670
gizmo67

Plaatsingen: 70
Geplaatst: 25-jul-2010 20:12   reactie op: rickenwendela reactie op: rickenwendela
als je webmail afsluit moet je uitloggen als je dit niet doet kun je niet bij outlook komen.
rickenwendela

Geplaatst: 19-aug-2010 17:33   reactie op: gizmo67 reactie op: gizmo67
Al jullie goede adviezen ten spijt, maar het lukt nog steeds niet ! Ik heb het account verwijderd en opnieuw aangemaakt maar mijn probleem blijft hetzelfde; wel mail kunnen versturen maar niks ontvangen. Het systeem blijft om een netwerkwachtwoord vragen.
En van dat versleutelen, dat kan ik niet volgen.
rickenwendela

Geplaatst: 19-aug-2010 18:08   reactie op: rickenwendela reactie op: rickenwendela
Ik heb gebeld met de helpdesk van upc en mijn probleem is nu opgelost !
Het bleek niks te maken te hebben met het instellen van webmail, dat was een toevallige samenloop van omstandigheden.

Wat was dan wel het probleem: er zou een update geweest zijn van windows en hierdoor blijkt dat er voortaan bij de gebruikersnaam de toevoeging @upcmail.nl (in mijn geval) ook ingevuld moet worden. Dat was eerst niet het geval.

Voor meer info: kijk op www.upc.nl, klantenservice en typ bij zoeken (niet de google-toolbar maar die eronder !) in "outlook" en dan wordt alles stap voor stap uitgelegd.

Hiermee kan dit onderwerp wat mij betreft afgesloten worden.
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord