Discussie: Worden gek van de afstands bediening media box.

Permalink Reacties: 6 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 17-mei-2010 11:25 door knarf47 Discussies: [ Vorige | Volgende ]
diesel91

Plaatsingen: 2
Worden gek van de afstands bediening media box.
Geplaatst: 8-feb-2010 10:06
Klik hier om misbruik te rapporteren   Klik hier om op deze discussie te reageren Reageer
Hoi,Wij hebben al meer dan 1 jaar problemen met de afstands bediening van de media box . Slaat vaak zenders over bvb wil je kanaal 1 hebben druk je 1 in maakt hij er elf van of als je sapt gaat hij ineens vanzelf alle kanalen lang . dat is erg iritant heb wel 6 of 7 x gebeld en dan zeggen ze het ligt niet aan de box of afstands bediening doe er maar ander baterijen in nou dat hebben we ook al 100x gedaan helpt niks .Wie hebben er nog meer problemen mee? wij zijn bijna zover om er mee te stoppen en naar kpn te gaan zo gek worden we ervan.
bazzek

Plaatsingen: 1
Re: Worden gek van de afstands bediening media box.
Geplaatst: 1-mrt-2010 15:15   reactie op: diesel91 reactie op: diesel91
Klik hier om misbruik te rapporteren   Klik hier om op deze discussie te reageren Reageer
De oorzaak van al de afstandsbediening problemen ligt in de slechte kwaliteit van de afstandsbediening. Vervang de afstandsbediening voor een goede kwaliteit universele (zoals de logitech harmony serie, of de versies van Philips) en het gaat op eens vele malen beter.

Ikzelf had het probleem met de HD mediabox van philips (de DCR-8111). Prima apparaat, maar bijna niet te bedienen met de meegeleverde afstandbediening. Ik heb zelfs de afstandsbediening van de oude (niet HD) mediabox achter gehouden omdat deze beter werkte.

Sinds een aantal dagen nu een Logitech Harmony 525 en geen enkel probleem meer. Geen door rennende kanalen, altijd reaktie op de afstandsbediening en ook nog eens alle apparaten in de juiste volgorde aan en uit.
angelaengeltje

Plaatsingen: 2
Geplaatst: 15-mrt-2010 9:13   reactie op: diesel91 reactie op: diesel91
Ik heb het probleem ook met de afstandsbediening en wat ik hier lees op het forum velen met mij. Heb er al eens voor gebeld en werd overigens vriendelijk te woord gestaan. Resetten heeft helaas geen effect gehad. Volgens de medewerker was een nieuwe afstandsbediening a een tientje de oplossing. Echter dit werkt niet, heb 2 andere afstandsbedieningen van UPC geprobeerd zonder resultaat, het niet reageren blijft. Ik moet de afstandsbediening op 1 cm van de mediabox houden en dan nog reageert ie niet naar behoren (of hij reageert niet of hij blijft hangen en blijft maar gaan). Ik vind het persoonlijk van de zotte dat ik een nieuwe logitech afstandsbediening zou moeten kopen om dit probleem op te lossen.
Vrienden van ons zijn ook overgestapt (ons ons aanraden notabene!) naar UPC en zij hebben een nieuw zwart kastje. Zij hebben nergens problemen mee, afstandsbediening reageert keurig.
Ik heb de mediabox (Thomson DCI62UPC) al op 3 plekken gehad en nergens reageert ie (goed).
Heb ergens iets gelezen over een omwisselprogramma voor de zuinigere (zwarte) versies. Ben benieuwd of dat waar is en wanneer dit dan plaats zou vinden.
Verder ben ik heel tevreden over het totaalpakket van UPC maar dat we de mediabox niet naar behoren kunnen gebruiken is echt vreslijk irritant. Het zou voor mij een reden zijn om aan het einde van het contract over te stappen naar iets wat wel werkt ... maar wat?
Het zou fijn zijn als UPC de klachten over de afstandsbedieningen/mediaboxen serieus zou nemen en niet af te komen met het omiwisselen van de afstandsbediening voor 10 euro terwijl je hier op het forum duidelijk kunt lezen dat dat totaal geen effect heeft. Geef mij de nieuwe zwarte versie maar!
martijnjuh

Plaatsingen: 20
Geplaatst: 14-apr-2010 0:40   reactie op: angelaengeltje reactie op: angelaengeltje
Omwisselen van versies wordt niet zomaar gedaan, dat kan ik je zo wel zeggen.
Probleem zou je wel kunnen oplossen door je mediabox een keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (menu > instellingen > fabrieksinstellingen (standaardpincode 0000). Zorg wel dat je de activeringscode bij de hand hebt -> http://www.upc.nl/pdf/upc_installatiehandleiding_dtv.pdf#page=4
shana

Plaatsingen: 20
Geplaatst: 14-apr-2010 20:51   reactie op: diesel91 reactie op: diesel91
Zolang je huidige mediabox werkt zal die echt niet zomaar worden omgewisseld om wat voor reden dan ook, en zeker niet omdat een klant een nieuwere versie wil. UPC is dit ook niet verplicht. Dit kun je ook nalezen in de Algemene Voorwaarden. Zouden meer mensen moeten doen, voordat ze zomaar eisen gaan stellen. Zolang je mediabox werkt, heb je niets te willen...
techie

Plaatsingen: 511
Geplaatst: 15-apr-2010 7:22   reactie op: angelaengeltje reactie op: angelaengeltje
Het probleem wat je beschrijft, is duidelijk anders dan dat van de topic-starter. En dus de oplossing ook. Het niet reageren op de AB kan meestal goed worden opgelost met een (filter-)sticker die op de mediabox geplakt moet worden. Even een telefoontje naar de helpdesk, en ze sturen er 1 toe.
knarf47

Plaatsingen: 15
Geplaatst: 15-apr-2010 9:15   reactie op: diesel91 reactie op: diesel91
In eerste instantie gaat UPC er bijna altijd van uit dat het aan de klant ligt.
Dat is een beetje de policy van dit bedrijf.
De afstandsbedieningsproblemen zijn bij meer mensen bekend. Kanalen verspringen herhaaldelijk bij het intoetsen en subpagina's werken niet of de verkeerde kant op
Gewoon duidelijk zijn en anders je klacht bij Radar of Kassa deponeren.
Hoe meer mensen dit gaan doen, hoe meer kans dat Radar of Kassa er iets mee gaat doen.
Je kunt ook naar Chelloo.nl (dus met dubbel "o) gaan daar zijn de denbaters wat kritischer tegenover UPC.
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord