Discussie: Waar staat UPC voor?

Permalink Reacties: 11 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 13-mrt-2010 1:06 door jawapower Discussies: [ Vorige | Volgende ]
piet

Plaatsingen: 101
Waar staat UPC voor?
Geplaatst: 19-mrt-2008 20:09
Klik hier om misbruik te rapporteren   Klik hier om op deze discussie te reageren Reageer
Wie heeft de beste uitleg voor deze afkorting?
dibbes

Plaatsingen: 44
Re: Waar staat UPC voor?
Geplaatst: 20-mrt-2008 15:43   reactie op: piet reactie op: piet
Klik hier om misbruik te rapporteren   Klik hier om op deze discussie te reageren Reageer
Universal Product Code?
vignola

Plaatsingen: 87
Geplaatst: 20-mrt-2008 16:02   reactie op: dibbes reactie op: dibbes
Ik heb het even opgezocht bij Wikipedia (daar kan je toch echt niet zonder he?)
UPC staat voor: United Phillips Cable. Phillips had ik niet verwacht...
piet

Plaatsingen: 101
Geplaatst: 20-mrt-2008 16:05   reactie op: vignola reactie op: vignola
Aha, ik wist niet dat Philips er achter zat - interessant!
kromme

Plaatsingen: 1
Geplaatst: 27-mrt-2008 15:04   reactie op: piet reactie op: piet
Volgens mij staat UPC voor United Pan-european Communications.
vignola

Plaatsingen: 87
Geplaatst: 14-apr-2008 13:32   reactie op: kromme reactie op: kromme
Waar heb je dat gevonden dan?
lala

Plaatsingen: 1
Geplaatst: 23-apr-2008 9:01   reactie op: vignola reactie op: vignola
Ultimate Personal Care ;-)

Gr,

ex-upc medewerker
m84

Plaatsingen: 6
Geplaatst: 24-apr-2008 14:10   reactie op: piet reactie op: piet
Het is United Pan-european Communications, ooit eens bij een upc-training gehad....

Maar ultimate personal care (dan wel met cynische ondertoon) kan wat mij betreft ook, haha....

gr huidig upc-medewerkster
jezper-upc

Plaatsingen: 31
Geplaatst: 11-sep-2008 13:35   reactie op: m84 reactie op: m84
m84 schreef:
Het is United Pan-european Communications, ooit eens bij een upc-training gehad....

Dat is inderdaad waar UPC voor staat
shadowjaxx

Plaatsingen: 7
Geplaatst: 30-sep-2008 19:41   reactie op: piet reactie op: piet
Heel soms kom je het nog tegen in kranten of tehnosites zoals tweakers.net
cccp

Plaatsingen: 3
Geplaatst: 8-jul-2009 8:14   reactie op: piet reactie op: piet
UPC Nederland B.V. is een Nederlandse aanbieder van digitale televisie, kabeltelevisie, breedbandinternet en telefoniediensten. De afkorting UPC staat voor United Pan-European Communications, en het is een dochterbedrijf van Liberty Global, Inc.. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam.

UPC (het voormalige United Philips Cable, ontstaan uit een fusie tussen KPN, Philips en United Holdings) penetreerde de markt sinds 1998 op een zeer agressieve manier door het in een snel tempo opkopen van lokale kabeltelevisienetten en het aanbieden van aansluitingen ver beneden de kostprijs, een gebruikelijke praktijk gedurende de internethype.

Enkele grotere kabelnetwerken welke zijn opgegaan in UPC zijn: A2000 - Amsterdam eo, Telekabel-Zuidelijk-Gelderland, Brabant en Friesland (was NUON's kabelnet), Gelrevision-Veluwe en Oost-Gelderland, Eneco K&T - Rotterdam eo en nog diverse kleine en middelgrote netwerken. Het klantenbestand van UPC bestaat uit circa 2,3 miljoen abonnees.

http://nl.wikipedia.org/wiki/UPC_Nederland_B.V.
jawapower

Plaatsingen: 17
Geplaatst: 13-mrt-2010 1:06   reactie op: piet reactie op: piet
In mijn wijkdeel staat UPC voor Uitermate Prima Cablebedrijf, maar kan me voorstellen ( gezien dit forum ) dat het ergens anders zal staat voor Uitermate Problematisch Cablebedrijf LOL
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord