Discussie: Beeldscherm vervuiling
|
Reacties:
5
-
Pagina's:
1
-
Nieuwste bericht:
19-mrt-2010 9:58
door d'onofrio
|
Discussies:
[
Vorige
|
Volgende
]
|
|
Plaatsingen:
1
|
|
|
|
Beeldscherm vervuiling
Geplaatst:
10-mrt-2010 19:56
|
|
|
Beste Mensen,
Jaren geleden was ons straatbeeld erg vervuild met schreeuwende reclame, maar dit wordt gelukkig de laatste jaren steeds minder. Steeds meer gemeentes hebben hier gelukkig steeds strengere regels voor ingevoerd. Mensen die regelmatig in b.v. Moskou komen, weten hoe lelijk het kan zijn als elke vrije vierkante meter is opgevuld met reclame. Nu dient zich een nieuw fenomeen aan: de beeldscherm vervuiling. Al jaren zijn we gewend aan een klein logo van de desbetreffende zender in de hoek van het scherm en dit stoort niet echt iemand, denk ik. Wat we nu de laatste tijd zien, is dat dit langzaam wordt opgevoerd. Wat 1 logo was is nu bij de meeste zenders al 2 logo's, links en rechts. Ook bij de publieke zenders. Dan het feit dat steeds meer zenders een on-demand knop hebben en elke keer als je zapt er een lap met een rode knop in beeld verschijnt. Geloof me, na 200 keer dit te hebben gezien weet ik het wel, jullie hebben niet met debielen te maken. En wat nog erger is, dat je steeds meer op elk moment kan worden overvallen met hangende Gerard Jolings in beeld of andere bn'ers, die vertellen waar je morgen naar moet kijken. Ben ik de enige die me hier mateloos aan ergert, of zijn er meer mensen?
Graag jullie reactie.
Groet,
Mart Pos
|
|
Plaatsingen:
66
|
|
|
|
Re: Beeldscherm vervuiling
Geplaatst:
17-mrt-2010 12:40
reactie op: mart
|
|
|
Ik ben het helemaal met je eens, er is helaas geen directe oplossing hiervoor, behalve dan gewoon de RTL en SBS rotzooi mijden. Die kleine zender logootjes neem ik maar voor lief, die hebben alles te maken met het eventueel onrechtmatig kopieren+uitzenden door andere zendgemachtigden.
|
|
Plaatsingen:
3
|
|
|
|
Geplaatst:
17-mrt-2010 13:55
reactie op: hawvl
|
|
|
Ja ik stoor me er wel aan, maar aan de andere kant denk ik dan ach het is maar een paar seconde dan is het weer weg.
En opzich snap ik het wel, ze willen onder de aandacht brengen wat er te zien is de komende dagen op televisie.
Opzich ben ik altijd iemand die zelf wel bepaald wat ik wil zien en ik zoek wel om te kijken wat er wordt uitgezonden!
Maar ik ga er niet meer van wakker liggen wat ik zeg het is luttele seconde en daarna is het weer weg!
Net als het ondemand rode knop tja storend maar na een paar seconde is het weg en klaar.
Tja het is irritant maar als je gewoon adem haalt en denkt het is zo weer voorbij dan ga je er denk ik wat luchtiger mee om.
Of idd wat hawvl zegt niet meer naar die zenders kijken als het echt zo stoort!
Succes ermee groetjes Pascale
|
|
Plaatsingen:
725
|
|
|
|
Geplaatst:
17-mrt-2010 15:25
reactie op: mart
|
|
|
Ik zal een nog donkerder toekomst beeld schetsen.......
In de USA zijn testen gedaan om ons zo zeer gewardeerde breedbeeld op te splitsen in 2en, en dan wel in de breedte.
Dit om zo op de ene helft bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd uit te zenden en op de andere helft continu reklame !!
Er staat ons nog wat te wachten vermoed ik, maar dan kunnen ze wat mij betreft de TV in hun R##T steken en dan huur ik nog alleen maar films.........
|
|
Plaatsingen:
328
|
|
|
|
Geplaatst:
18-mrt-2010 10:21
reactie op: cbdicx
|
|
|
helemaal onderin een reclame balk bedoel je dat heb ik ook vorig jaar gezien toen ik in de VS was. Ik heb toen geen 50% film/serie en 50% reclame gezien.
Wordt wel treurig als dat gaat veranderen en je alleen nog maar op betaal kanalen zoals Film1 en Sport1 geen reclame hebt maar daar dan nog eens extra voor betaald en je dus verplicht analoge + basis digitaal MOET nemen.
Jammer dat er geen Serie1 dus ala Showtime/HBO/Starz of een een mooie Benelux mix daarvan. Voordeel is wel dat we nu veel series van die kabel zenders gratis in NL zien via 13th Street (Dexter,The Wire), FoxLife (True Blood) of Net5, RTL (Spartacus).
|
|
Plaatsingen:
19
|
|
|
|
Geplaatst:
19-mrt-2010 9:58
reactie op: pacorob
|
|
|
Vooral die Gerard Joling is erg.
Normaal neem ik alles op en spoel dan de reclame door, blijkbaar denken ze slim te zijn door nu middenin de uitzending 10 seconden op te eisen. Hoe inventiviteit zeer irritant kan zijn.
|
|
|
Legenda
|
|
VIP: 300
+
pts
|
|
Topper: 150