Plaatsingen:
6
|
|
|
|
nieuwe klant, analoge tv aansluiten
Geplaatst:
10-mrt-2010 16:48
|
|
|
Ik hen upc pakket maar wil nog een tv aansluiten zonder medabox, hoe moet ik dat doen, ben niet technisch maar zou toch moeten lukken, of waar vind ikde handleiding?
|
|
Plaatsingen:
10
|
|
|
|
Re: nieuwe klant, analoge tv aansluiten
Geplaatst:
10-mrt-2010 17:42
reactie op: petske
|
|
|
Bij het UPC-pakket zitten ook handleidingen en daarin staat precies beschreven hoe het moet.
Succes
|
|
Plaatsingen:
6
|
|
|
|
Geplaatst:
10-mrt-2010 18:36
reactie op: jan-dirk
|
|
|
? Alleen een lijstje met 123 stappen maar niks over analoog extra toestel, is die handleiding ergens te downloaden???????????/
|
|
Plaatsingen:
511
|
|
|
|
Geplaatst:
11-mrt-2010 14:16
|
|
|
Voor het aansluiten van een tweede toestel heb je een splitter nodig, en een kabel vanaf die splitter naar het tweede toestel. Is allemaal niet zo ingewikkeld. Het model van de splitter is wel afhankelijk van waar de kabel de woning binnenkomt (het AOP). Als het AOP is uitgerust met een schroefaansluiting (f-connector), dan moet de splitter ook een model met f-connector worden.
Ook de daaraan aan te sluiten 2e kabel moet dan aan 1 zijde voorzien zijn van een f-connector.
Let ook op, dat de kabel van voldoende kwaliteit is (ten minste coax 12 kwaliteit, maar liever nog coax 9) (Jawel, hoe lager het getal (dempingswaarde), hoe beter de kabel)
Let ook op voldoende afscherming, en koop ook pluggen met kabelkeur (volledig metalen buitenkant!).
In het geval dat de kabel direkt de woonkamer binnenkomt, zit daar een wcd. Neem dan een splitter die rechtstreeks op de wcd gedrukt kan worden. Let ook hier op, dat de splitter een volledig metalen buitenkant heeft. Al de rest is bagger.
Succes met de knutselarij.
|
|
Plaatsingen:
6
|
|
|
|
Geplaatst:
12-mrt-2010 16:05
reactie op: techie
|
|
|
dank je , ik doe mijn best
|
|
Plaatsingen:
6
|
|
|
|
Geplaatst:
13-mrt-2010 12:15
|
|
|
het werkt, hoewel het wel erg nauwkeurig komt met terugplaatsen splitter, geeft nogal snel storing, voorzichtig lopen in de kamer en niet tegn aanstoten
|
|
Plaatsingen:
511
|
|
|
|
Geplaatst:
13-mrt-2010 18:54
|
|
|
Ergens gaat het dus nog niet goed, want een goed aangesloten installatie stoort niet. Ik begrijp dat de splitter niet goed past?
Of zitten de kabels niet goed vast in de pluggen?
|
|
Plaatsingen:
6
|
|
|
|
Geplaatst:
13-mrt-2010 21:16
|
|
|
alles zit goed vast, heb wel voorkant van dat kastje verwijderd en tioen splitter van upc er opgeklikt, nu doet ie het maar vind het toch vreemd
|
|
Plaatsingen:
511
|
|
|
|
Geplaatst:
14-mrt-2010 19:22
|
|
|
Ik ga even raden,...
Je hebt een wcd van het merk tratec? TRAS140 bijvoorbeeld? Met een losse tv-aansluitbus?
Even bellen voor vervanging van de wcd, dan. Daar zit ws een los contact in.
|
|
Plaatsingen:
6
|
|
|
|
Geplaatst:
16-mrt-2010 10:05
|
|
|
het is een heel oud wcd zat er al in toen ik het huis kocht ca 20 jaar geleden, en dat vervangen is dat zeker voor mijn kosten?
|
|
Plaatsingen:
511
|
|
|
|
Geplaatst:
16-mrt-2010 14:04
|
|
|
Als het een originele wcd is, zoals geleverd door het kabelbedrijf toendertijd, dan zal de wcd voor service vervangen worden.
Als het een "third-party"exemplaar is, dan loop je de kans op een rekening van 95 euries. (inclusief de arbeid en de voorrijkosten)
Ga in dat geval zelf even op zoek naar een Astro GUT14 of GUT15. Dat scheelt een paar centen. Wel volgens de instructie monteren, anders kost het bezoek van de storingsdienst alsnog geld.
|
|
|
Legenda
|
|
VIP: 300
+
pts
|
|
Topper: 150