Discussie: DVB kaart bij UPC

Permalink Reacties: 14 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 14-jul-2010 16:40 door de-wachtende Discussies: [ Vorige | Volgende ]
dvdc

Plaatsingen: 1
DVB kaart bij UPC
Geplaatst: 25-sep-2008 15:24
Klik hier om misbruik te rapporteren   Klik hier om op deze discussie te reageren Reageer
Ik heb een televisie met een mogelijkheid om een DVB-T kaart in te steken.
Wanneer is er bij UPC de mogelijkheid om deze mogelijkheid van de televisie te gebruiken zonder media set top box? Ik wil namelijk niet een extra apparaat aan moeten sluiten!
Ik beschik over een Pphilips televisie:
32PFL9603
nesta-upc

Plaatsingen: 486
Re: DVB kaart bij UPC
Geplaatst: 28-sep-2008 16:40   reactie op: dvdc reactie op: dvdc
Klik hier om misbruik te rapporteren   Klik hier om op deze discussie te reageren Reageer
Daar zijn geen plannen voor, bij UPC werkt digitale tv alleen via een losse decoder.
jan-dirk

Plaatsingen: 10
Geplaatst: 12-okt-2008 13:09   reactie op: dvdc reactie op: dvdc
Als je een DVB-T-tuner in je TV hebt zul je nooit via de kabel kunnen kijken, deze tuner is voor Digitenne van KPN.
Je zou dan een DVB-C-tuner moeten hebben.
C staat voor Cable
T staat voor Terrastial
Voor zover ik weet werkt UPC alleen met eigen decoders
edrat

Plaatsingen: 190
Geplaatst: 13-okt-2008 10:47   reactie op: jan-dirk reactie op: jan-dirk
Maar ook al heb je wel de juiste tv, dan nog kun je niet van UC de digitale tv bekijken.
Alleen met losse decoder.
ozzy

Plaatsingen: 4
Geplaatst: 21-feb-2009 14:01   reactie op: dvdc reactie op: dvdc
Toch wel jammer dat UPC daar geen plannen voor heeft. De moderne TV's krijgen steeds meer deze- en andere mogelijkheden die niet via de mediabo gebruikt kunnen worden.
UPC wordt wakker en ga met de tijd mee!
erwieno

Plaatsingen: 11
Geplaatst: 22-jul-2009 8:48   reactie op: ozzy reactie op: ozzy
Met een DVB-T tuner kan je geen kabel bekijken.

DVB-"T": Terrestial
DVB-"C": Cable
DVB-"S": Satellite

Mocht een DVB-C tuner hebben kan je als nog geen Digitale TV bekijken van UPC, UPC maakt gebruik van "Nagravision 2 Encryptie" en voor deze encryptie is geen CAM module te krijgen.

Bij andere kabelaars word gebruik gemaakt van "Irdeto 2 Encryptie" en voor dezen encryptie is wel een CAM module te krijgen.

Dit betekent dus dat je alleen maat Digitale TV van UPC via die Hobby Bob Boxen kan kijken waar ze veel geld mee verdienen en niet de kwaliteit leveren die wij als consument graag zouden willen hebben (de beeld kwaliteit is namelijk Zwaar ruk van die Boxen en ze zijn te onstabiel om te gebruiken)

Je hebt dus 3 opties, of gewoon analoog TV kijken en lekker Blu-ray films kijken in super kwaliteit.

of Digitale TV kijken via zon crap ding van UPC wat het abo geld niet eens waard is.

En de laatste en beste optie gewoon over stappen naar Ziggo.
krommevolt

Geplaatst: 29-okt-2009 20:10   reactie op: erwieno reactie op: erwieno
Ik blijf het vreemd vinden dat UPC deze voorziening niet serieus neemt. Bij Ziggo is dat wel mogelijk. Wanneer komt de tijd dat wij zelf kunnen kiezen welke provoider we nemen? Met deze handelswijze vraagt UPC er zelf om. Anderzijds dring ik aan op een snelle aanpassing, waarom al die extra 24 uur energie verbruikende apparatuur en wat denk je van de extra afstandbedieningen ik heb er nu al 5!!!
Hopelijk wordt beseft dat wij leven in 2009!!!!
casperd

Plaatsingen: 92
Geplaatst: 1-nov-2009 14:27   reactie op: krommevolt reactie op: krommevolt
Misschien is het inderdaad vreemd want Ziggo support nu wel een CI+ interface. Maar ik denk dat het ook niet zo makkelijk is: bijvoorbeeld moet je vaak de firmware van je TV upgraden. Iedere TV fabrikant met nagaan of het werkt met dat CAM module. Dat is niet alleen een probleem voor de fabrikant maar het betekent ook extra werk voor de helpdesk.

Daarna is het zo dat Ziggo op de langere termijn van plan is om over te gaan naar DVB-C2; DVB-C2 is NIET compatibel met DVB-C. Dan heb je weer een nieuwe TV of een nieuwe decoder nodig. Op dit moment kan je nog geen DVB-C2 TV kopen of een decoder en de uitrol zal natuurlijk even duren.
robertsmit2

Geplaatst: 27-nov-2009 20:42   reactie op: casperd reactie op: casperd
Caiway doet een test met DVB-T signaal via de kabel. Als dat werkt lijkt me dat we technisch gezien met de CAM+DVB-T tuner in de TV gewoon digitaal kunnen kijken via de kabel zonder die instabiele mediabox met herrie DVR en zonder dat slechte signaal van DVB-T van digitenne. Ik heb een binnenantenne van 15 euro aangeschaft en ontvang de free to air zenders storingsvrij, veel beter dan al die blokjes van KPN.

Het kan technisch allemaal veel beter, maar het gaat m.i. om de centen en gemaakte afspraken met leveranciers. Voor mij voorlopig dus gewoon analoog via de kabel. Dat werkt tenminste altijd zonder al die ergernissen.

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/10/dvbt_bij_caiway_als_alter.shtml

Bewerkt door robertsmit2 op 27-nov-2009 22:11
gert

Geplaatst: 2-jan-2010 16:38   reactie op: nesta-upc reactie op: nesta-upc
Inmiddels zijn we een jaar verder en worden overal TV's aangeboden met een DVB - C signaal.... Wanneer gaat UPC overstag?
boldor

Geplaatst: 21-jan-2010 16:21   reactie op: gert reactie op: gert
Ik denk dat UPC pas wakker wordt als hun schare nu nog "analoge"/DVB-C klanten massaal wegloopt naar DVB-S/S2, DVB-T.
Ook mediacenter e.d. gebruikers zijn de pineut bij UPC.
Alle uitvluchten komen toch op 1 ding neer, UPC wil uitgezonden content beschermen (soms onder druk v/d eigenaar) en hun on demand rotzooi verkopen.
De klant zit met een ultra crappy media box opgescheept. Mijn upc abo gaat binnenkort de deur uit mits er een wonder geschiedt...

G,
mic
virus1

Plaatsingen: 3
Geplaatst: 15-feb-2010 17:27   reactie op: ozzy reactie op: ozzy
UPC wordt wakker en ga met de tijd mee!

Hahaha die krijg je nooit wakker en met de tijd mee echt niet hebben te veel macht.
yiasya

Geplaatst: 16-jun-2010 19:54   reactie op: virus1 reactie op: virus1
Tja dat is dan ook de reden dat ik niet overstap naar UPC. Als ik dan toch een apart apparaat erbij moet houden, dan blijf ik wel via de schotel kijken. Is nog goedkoper ook. Maar als UPC met een CAM zou gaan werken zonder extra kastje, dan stap ik wel over. Dus de bal ligt bij UPC. Ehm....maar was het niet zo dat de klant koning was? Als veel mensen van dat externe apparaat af willen, waarom doen jullie daar dan niks aan?
luielakei

Geplaatst: 1-jul-2010 19:10   reactie op: yiasya reactie op: yiasya
Ik heb al een tv voor HD en wil met mijn telefoon en internet ook bij één en dezelfde provider. Zolang UPC nog steeds met de mediabox blijft gaat die het dus zeker niet worden. UPC wordt eens wakker en stap van die box af en zorg ook voor een CAM kaart!!!!
Steeds meer mensen stappen over naar ZIGGO die dit wel kan leveren.
de-wachtende

Plaatsingen: 9
Geplaatst: 14-jul-2010 16:40   reactie op: nesta-upc reactie op: nesta-upc
Hallo Nesta,

Wordt UPC nu eens wakker in "groene" eeuw. zo een decoder box verbruikt energie =stroom en wat proberen we te verminderen in deze "groene" periode? jawel het stroom verbruik. die DVB-C aansluitingen in de huidige televisie's (ik heb sinds kort ook zo een LED scherm) zit er niet voor niets. Het voorkomt een extra box, juist ja, die van UPC. So UPC "get off your lazy but" en zorg voor een werkend DVB-C kaart voor je aansluiting.
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord