Discussie: VOIP op Arris modem instellen

Permalink Reacties: 4 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 11-feb-2010 1:58 door mvvr Discussies: [ Vorige | Volgende ]
mvvr

Plaatsingen: 10
VOIP op Arris modem instellen
Geplaatst: 4-feb-2010 16:12
Klik hier om misbruik te rapporteren   Klik hier om op deze discussie te reageren Reageer
Hallo allemaal. Ik ben een nieuwe UPC klant en vraag me eigenlijk af of posten hier wel zin heeft. Laten we het eerst maar eens proberen dan.

Ik heb het pakket voor Internet plus Digitale TV enige dagen terug, enkele dagen na aanmelding, ontvangen en geinstalleerd. Niet alles werkte out-of-the -box maar TV werd "spontaan" geactiveerd tijdens mijn eerste telefoontje naar (hoera alweer een betaal nummer) UPC.

TV kwaliteit is zoals geadverteerd zeer goed. Veel scherper dan het signaal van onze schotel (wat toch ook digitaal is) en met name de ondertiteling is veel mooier. Zo ver zo goed.

Mijn Internet snelheid is 24.98 van 25Mbit. Dus een happy camper hier na slecht 6+ Mbit via ADSL )op 3KM van centrale wonen is no fun).

De volgende dag dacht ik even mijn VOIP randapperatuur aan te sluiten, maar nee. Eerst moest ik zelf (ontbrak in de bijgeleverde documentatie) op zoek naar het IP nummer van de modem (bedankt Google) en viel toen van mijn stoel van verbazing omdat ik niets kon instellen!

Das lekker dan. En nu dan?

Ik heb inmiddels twee keer een e-mail (per contact formulier) verzonden, maar niets anders dan de gebruikelijke no-reply mogen ontvangen.

Ik weet inmiddels ook dat de instellingen voor UPC Telefonie van het netwerk worden afgehaald (tenminste als ik correct ben geinformeerd) maar het moet toch ook mogelijk zijn om zonder een Telefonie pakket van UPC gebruik te kunnen (blijven) maken van VOIP?

p.s. Kan je de Ethernet poort op de media box ook gebruiken? Deze heeft volgens het menu zowel een mac adres als een IP address. Kan echter niet verbinden met mijn Mac, Ubuntu Linux of Windows 7. No Fun!
immie

Plaatsingen: 4
Re: VOIP op Arris modem instellen
Geplaatst: 5-feb-2010 16:17   reactie op: mvvr reactie op: mvvr
Klik hier om misbruik te rapporteren   Klik hier om op deze discussie te reageren Reageer
Hallo.

De Arris modem is vooraf ingesteld je kunt dus er niks aan instellen.
En de mediabox daar is die ethernet aansluiting voor de toekomst voor internet op je tv.
mvvr

Geplaatst: 9-feb-2010 2:05   reactie op: immie reactie op: immie
Bedankt voor je reactie.

Ik kreeg vandaag een e-mail waarin ik werd gevraagd contact op te nemen met de helpdesk (omdat ze mij niet konden bereiken). Dus na zo'n tien minuten in de wacht krijg ik dan uiteindelijk een helpdesk medewerker aan de telefoon. Mooi.

Maar die blijft keer op keer vragen of ik draadloos wil aansluiten. Huh? Ik blijf dus maar herhalen dat ik gewoon mijn bestaande account bij voipbuster.com wil blijven gebruiken. En dat ik hierover een e-mail heb ontvangen.

Als ik dan uiteindelijk denk te zijn doorgedrongen, dat je hiervoor SIP instellingen moet aanbrengen c.q. veranderen in de Arris modem. Toen was het ineens tuut tuut tuut...

Fraai hoor!

Kijk als je iets niet begrijpt dan moet je dat gewoon zeggen, maar de verbinding verbreken is slap. Zeer klant onvriendelijk.

In het daarop volgende gesprek werd ook meteen duidelijk dat het modem "op slot zit". Ok. Maar draai er dan niet omheen. Zeg dan gewoon netjes waar het op staat. Geen probleem.

Ook dient UPC dit duidelijk te maken op haar website en tevens dient dit te worden opgenomen in de algemende voorwaarden van UPC. Een dergelijke notitie ontbreekt echter tot op heden, en ik had niet voor UPC gekozen als ik dit had geweten.

Feit is dat ik beide telefoon gesprekken heb opgenomen, dit na aanleiding van de vele klachten hier, en dat er niet een woord is gevallen. En de tonatie tijdens voornoemde gesprekken, tenminste van mijn persoon, tja, daar valt ook helemaal niets op aan te merken.

Helaas kan ik dat niet zeggen van de betreffende helpdesk medewerker. Jammer hoor.
techie

Plaatsingen: 499
Geplaatst: 10-feb-2010 22:32   reactie op: mvvr reactie op: mvvr
Ik begrijp, dat je externe VoIP apparatuur hebt, dus dan kan je die toch aansluiten middels een routertje? De telefoniepoorten in de Arris zijn dedicated voor de SIP-telefonie van het UPC-pakket.
mvvr

Geplaatst: 11-feb-2010 1:58   reactie op: techie reactie op: techie
Allereerst bedankt voor je reactie.

Router kan maar ik heb gekozen voor een LinkSys ATA (45 euro / in bestelling bij Komplett.nl) maar het had natuurlijk wel zo handig geweest als ik mijn Dect telefoon direct op de Arris modem had kunnen aansluiten. Wat ook een groenere oplossing had geweest.

Nu maar hopen dat UPC de algemene voorwaarden en haar website snel zal aanpassen, wat dit is en blijft een misser.
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord