Plaatsingen:
3
|
|
|
|
Geluid valt regelmatig weg bij digitale HD settop box
Geplaatst:
15-sep-2009 23:22
|
|
|
Ik heb vanaf juli 2009 digitale TV van UPC (met HD).
Mijn TV-toestel is een Samsung LE32B650, full HD.
Bij mij valt ieder uur het geluid ca 8 keer een seconde weg, waardoor ik vaak essentiele informatie mis.
De klantenservice bellen heb ik opgegeven (zeer lange wachttijden):
Zonde van mijn tijd en een leuke melkkoe voor UPC.
Is er een afdoende oplossing voor dit probleem?
|
|
Plaatsingen:
725
|
|
|
|
Re: Geluid valt regelmatig weg bij digitale HD settop box
Geplaatst:
16-sep-2009 5:04
reactie op: kc
|
|
HD box nemen MET DVR, of een receiver met video scaler.
Andere oplossingen zijn er niet op dit moment 
|
|
Plaatsingen:
3
|
|
|
|
Geplaatst:
18-sep-2009 20:22
reactie op: cbdicx
|
|
|
Krijg ik die dan gratis van UPC omdat de dienst nu niet goed werkt?
|
|
Plaatsingen:
725
|
|
|
|
Geplaatst:
19-sep-2009 6:43
|
|
|
Die box met DVR krijg je het eerste half jaar gratis, tenminste, dit hebben een aantal mede gebruikers gemeld op dit forum.
Of wachten op die nieuwe Cisco box, maar dat kan nog even duren.
Je kunt het geluid ook via een standaard Stereo of Surround versterker laten lopen, dus NIET rechtstreeks van de box naar de TV.
Zo omzeil je het HDCP probleem wat sommige TV's hebben op dit moment met het geluid.
|
|
Plaatsingen:
2
|
|
|
|
Geplaatst:
1-okt-2009 10:59
|
|
|
Ik heb hetzelfde probleem: geluid valt in een uur zo'n 8 keer weg een seconde. Soms minder, soms meer. Het probleem lijkt zich alleen voor te doen via HDMI. Mijn TV is net als de HDDVR settopbox van Philips 42PF9803, met geupdated firmware van Q591E-0.98.0.0 24/8/2009.
Inmiddels is mijn settopbox vervangen door een nieuwe, heb meteen de software gepushed:
hw versie: 018.052, sw 3.7.1.109, bl 14.
Echter het probleem is niet verholpen! De monteur en de mensen aan de telefoon bij UPC hebben nooit van dit probleem gehoord, en weten eigenlijk ook geen oplossing, er zal nu vanaf afstand een reset naar fabrieksintellingen worden gedaan (op de net nieuwe doos). Ik wacht af, maar heb weinig vertrouwen in het oplossen van het probleem.
|
|
Plaatsingen:
725
|
|
|
|
Geplaatst:
1-okt-2009 11:56
reactie op: spoek
|
|
Klopt, deze problemen worden ook niet opgelost
Echter het probleem is niet verholpen! De monteur en de mensen aan de telefoon bij UPC hebben nooit van dit probleem gehoord.
Gelul in de ruimte, natuurlijk kennen ze dit probleem, ze hebben alleen geen oplossing (het HDCP probleem wat UPC zelf veroorzaakt heeft).
Deze hardware en software versie is al tijden in omloop met de vermelde problemen op dit forum.
Het probleem zit voornamenlijk in het HDCP verhaal.
Het is wel zo dat UPC rond November (dit jaar !!) met een echte software update komt, dit om hopenlijk de problemen met de zwarte Philips op te lossen, maar reken er maar niet op want ze komen ook met een nieuwe box (Cisco) en dat doen ze niet zo maar...........
Die reset naar fabrieks instellingen kan je ook zelf doen maar ik vermoed dat als UPC iets op afstand doet is het opnieuw formateren van de harddisk.
Ik kan je 100% garanderen: DAT HELPT NIETS !
Is bij mij al reeds 3x gedaan bij 3 verschillende boxen, en de problemen zijn er en blijven er.
Hopenlijk doet die Cisco box beter zijn werk want dit is al 2 jaar klooien met wazige updates, kabeltjes en aansluitingen vervangen, HDCP problemen, ect. ect.
Er zitten ook goede dingen in de Philips zoals dat waneer je op standby drukt dat ie uit gaat...........
Een kleine opsomming van de problemen:
Geluid niet synchroon bij opnames
Geen DD 5.1 via HDMI
Geluids storingen veroorzaakt door HDCP
Box start opnieuw op na 10 minuten op standby
Box wordt bloedheet
Seriematig opnemen werkt de ene keer wel andere keer niet
Afstandbediening werkt hopenloos op de box
Trage processor
Opnames via Ned HD heen en terug spoelen is een ramp
Ook op deze zenders geluid hikjes
Lawaaige vin die zowat 24 uur staat te blazen
En ik zal wel wat vergeten, dus eigenlijk 1 grote hardware en software ramp.
Wel goed is dat deze box 3 tuners heeft, dus 1 kanaal kijken en 2 opnemen 
|
|
Plaatsingen:
2
|
|
|
|
Geplaatst:
1-okt-2009 12:36
|
|
|
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, volgens mij heb jij heel veel ervaring, want de genoemde problemen komen me allemaal bekend voor, maar dit vond ik de irritantste.
Ik werd eerst terug gebeld dat het waarschijnlijk aan mijn TV zou liggen...(op fora zie ik dat men daar wel heel tevreden over is...)
Een andere helpdesk medewerker raadde me aan een koop settop box te kopen van Topfield of UMAX i.p.v. de zwarte Philips box van UPC. Misschien wel de beste tip die er tussen zat...
|
|
Plaatsingen:
289
|
|
|
|
Geplaatst:
1-okt-2009 14:23
|
|
|
@ kc & spoek
Vervelend om te horen dat jullie problemen hebben.
Ik zou graag het een en ander voor jullie uit willen zoeken. Als je je klantnummer toevoegt aan je profiel (deze is dan alleen inzichtelijk voor UPC medewerkers op dit forum) en een reply geeft op deze post neem ik z.s.m. contact met je op.
|
|
Plaatsingen:
92
|
|
|
|
Geplaatst:
1-okt-2009 16:06
|
|
Kan je die dan kopen voor UPC? Ik weet alleen van de HD box van Philips
http://www.upc.nl/philips/
|
|
Plaatsingen:
725
|
|
|
|
Geplaatst:
1-okt-2009 16:14
reactie op: casperd
|
|
|
Volgens mij klopt deze info totaal niet.
Topfield wordt door Digitenne en de KPN gebruikt, Umax ken ik niet maar is volgens mij aktief in de schotel wereld.
Goeie tip om de klanten naar de concurentie te sturen...........
Voor zover ik weet, en op de site te zien is, gebruikt UPC Thomson en Philips.
|
|
Plaatsingen:
37
|
|
|
|
Geplaatst:
5-okt-2009 12:56
reactie op: pieter-upc
|
|
|
@Pieter-UPC:
Hee Pieter, je leeft nog!!!!!!!!
Waarom geef je dan geen antwoord meer op het on-demand probleem?
En kun je het volgende antwoord van je baas onderschrijven op mijn e-mail waarin in aankondig voorlopig mijn abonnement niet te betalen omdat on-demand bij al 8 maanden niet werkt?
Dit is het antwoord:
Het ondemand gedeelte van digitale tv is geen onderdeel van het abonnement wat u overmaakt aan UPC.
U moet abonnement betalen voor het aantal zenders en het type mediabox wat u in huis heeft.
Het niet betalen van de factuur zal leiden tot een betalingsachterstand met mogelijk meerkosten die UPC bij u in rekening gaat brengen.
Wij wijzen u op onze algemene voorwaarden met betrekking tot betalingen en uw rechten en plichten op dit gebied.
Waarom wordt dat dan niet meteen verteld?
Waarom krijg ik dan twee keer een nieuwe box?
Waarom krijg ik dan 4 keer een monteur aan de deur?
Kortom: het werkt niet, maar toch betalen, anders zwaait er wat!!!
|
|
Plaatsingen:
725
|
|
|
|
Geplaatst:
9-okt-2009 15:46
reactie op: sunnoise
|
|
|
Je ziet het, probeer maar geen contact te krijgen met die UPC gasten van dit forum, het enige waar ze mee reageren is: zet je klantnummer in je profiel........
Of dat wat aanhaalt als ze je verders maar laten hangen met je problemen !
Gewoon reageren op een probleem is er al maaaaaanden niet meer bij.
Ze hebben geen klantnummers nodig, gewoon problemen oplossen, dat moeten ze eens gaan doen !
Alle klanten worstelen nagenoeg met dezelfde problemen dus dat kan niet al te moeilijk zijn.
|
|
Plaatsingen:
458
|
|
|
|
Geplaatst:
9-okt-2009 17:17
|
|
Je ziet het, probeer maar geen contact te krijgen met die UPC gasten van dit forum, het enige waar ze mee reageren is: zet je klantnummer in je profiel........
Dit vragen ze ook als je klantnummer al sinds je registratie in je profiel staat. En daarnaa hoor je verder niets meer van ze. Zo is in dit geval mijn ervaring.
|
|
Plaatsingen:
725
|
|
|
|
Geplaatst:
9-okt-2009 18:56
reactie op: sirmogami
|
|
|
Klopt, het is gewoon een vertragings taktiek, dus lekker met het bekende kluitje, het riet in...................
|
|
Plaatsingen:
6
|
|
|
|
Geplaatst:
11-okt-2009 14:09
|
|
|
Ik heb sinds 3 dagen de nieuwe cisco settop box. Het wegvallen van het geluid heb ik alleen bij Ned 1,2,3 in HD Deze zenden het geluid uit in dolby 2.0, het geluid naar de versterker is wel goed. De andere HD zenders zenden geluid in digitaal stereo of dolby 5.1, en dit geeft geen problemen. Ook bij de SD zenders geen problemen
Verder nog een opmmerking over teletekst, die is zooo traag, lijkt wel uit het stenen tijdperk
|
|
Plaatsingen:
725
|
|
|
|
Geplaatst:
11-okt-2009 14:15
reactie op: harry48
|
|
Zou je een apparte topic kunnen beginnen over die nieuwe Cisco box met z'n goede en slechte kanten...........
Heeft deze bijvoorbeeld ook 3 tuners, dus 1 zender kijken en 2 opnemen zoals met de Philips.
Hoe werkt het opnemen via guide, worden series in 1 box gezet ?
Is ie stabiel en koel ?
Zomaar wat vragen op dit moment............ 
|
|
Plaatsingen:
92
|
|
|
|
Geplaatst:
11-okt-2009 15:10
|
|
|
Kan je teletekst ook decoder met je TV? Dat werkt op mijn TV wel met de gewone media box (mijn oude TV kon dat niet dus het kan ook aan de TV liggen als dat niet werkt).
Veel sneller, meer geheugen en mogelijkheid om teletekst + beeld tegelijkertijd
|
|
Plaatsingen:
1
|
|
|
|
Geplaatst:
11-okt-2009 22:40
|
|
|
Ik vroeg me af of er inmiddels al oplossingen waren voor het probleem met de zwarte Philips DVR-HD Mediabox. Ik heb namelijk precies dezelfde ergenissen sinds ik deze Mediabox een paar weken geleden heb ontvangen. Plus dat bij mij opnames regelmatig vol storingen en/of met schokkerig beeld worden gemaakt.
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
17-okt-2009 14:59
|
|
|
Helaas herken ik alle door cbdicx op 1 oktober jl. genoemde problemen bij het gebruik van de (Philips) HD DVR Mediabox van UPC. Meest vervelend vind ik de storing in het geluid bij de Nederlandse HD-zenders, namelijk om de ca. 5 minuten (het geluid blijft op sommige dagen ook wel een halfuur goed) een drop-out/hick-up/hik/tik/hapering. Hoe de storing precies klinkt is afhankelijk van type/instelling van de tv of de receiver (bij downmix naar PCM een korte tik, bij DD surround met A/V-synchronisatie valt het geluid echt even weg).
UPC monteurs hebben (uiteindelijk, na veel bellen en tevergeefs wachten) afgelopen weken alle kabels bij mij binnen en buiten gecontroleerd, de kabelkast bijgesteld, de stekkerdoos vervangen, een versterker geplaatst, de Mediabox vervangen, de fabrieksinstellingen hersteld etc.
Natuurlijk heb ik zelf ook van alles uitgeprobeerd (zoals nieuwe korte aansluitkabel met Kabelkeurmerk in de simpelste configuratie, met en zonder nieuw aangeschafte versterkers in woonkamer en in meterkast). Niets helpt.
Mijn diagnose is dat de oorzaak gezocht moet worden in de digitale signaalverwerking door de Mediabox in combinatie met het door de NPO uitgezonden (mogelijk foutief gecodeerde of door UPC foutief doorgegeven?) Dolby Digital signaal. Wat mij opvalt, is dat het door UPC als DD 5.1 bestempelde signaal verpakt lijkt te zijn in een DD 2.0 'packet header'. Nogmaals, dit betreft alleen de zenders Nederland 1, 2 en 3 (kanalen 71, 72, 73).
Wat is de informatie die UPC hierover kan verstrekken? Welk onderzoek loopt er? Wanneer kan een oplosssing tegemoet worden gezien?
Aanvulling 27 oktober:
Mij is vandaag door UPC telefonisch verteld dat er inmiddels een onderzoek loopt, maar dat er slechts één andere klant in Nederland bij UPC bekend is met hetzelfde probleem. Gezien de meerdere vergelijkbare klachten in dit forum, stel ik voor dat nu iedereen met het geluidsprobleem z.s.m. telefonisch contact opneemt met de UPC helpdesk om dit (nogmaals) te melden. Hopelijk helpt dit om de oorzaak te vinden en het voor iedereen op te lossen.
Bewerkt door klantvanupc op 27-okt-2009 16:37
Bewerkt door klantvanupc op 27-okt-2009 16:59
|
|
Plaatsingen:
2
|
|
|
|
Geplaatst:
27-okt-2009 20:42
|
|
|
Ik heb dat probleem ook regelmatig...ik heeb geen idee waar dat aanligt.
Het komt ongeveer een keer of 8 per uur voor.
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
28-okt-2009 6:56
|
|
|
Beste kc,
Zou u s.v.p. toch (opnieuw) telefonisch (0900 - 1580) contact met de UPC helpdesk willen opnemen om onze klacht over de dropouts (hickups) in het geluid bij de HD-zenders te melden?
Er loopt nu bij UPC een intern onderzoek naar dit probleem. UPC zoekt naar een oorzaak binnen haar netwerk, bijvoorbeeld foutief apparaat/server of kabelbreuk. Door uw ervaring nu telefonisch te melden (zo werkt nu eenmaal de UPC procedure) en te refereren aan mijn verzoek, wordt het patroon hopelijk duidelijker en komt er voor iedereen een oplossing. Zie voor meer inhoudelijke details mijn uitvoerig bericht hierover binnen het UPC forum, dat ik ook rechtstreeks naar UPC gemaild heb.
Bij voorbaat hartelijk dank voor de genomen moeite!
Groeten,
klantvanupc
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
28-okt-2009 6:57
reactie op: sjonneke
|
|
|
Beste sjonneke,
Zou u s.v.p. ook telefonisch (0900 - 1580) contact met de UPC helpdesk willen opnemen om onze klacht over de dropouts (hickups) in het geluid bij de HD-zenders te melden?
Er loopt nu bij UPC een intern onderzoek naar dit probleem. UPC zoekt naar een oorzaak binnen haar netwerk, bijvoorbeeld foutief apparaat/server of kabelbreuk. Door uw ervaring nu telefonisch te melden (zo werkt nu eenmaal de UPC procedure) en te refereren aan mijn verzoek, wordt het patroon hopelijk duidelijker en komt er voor iedereen een oplossing. Zie voor meer inhoudelijke details mijn uitvoerig bericht hierover binnen het UPC forum, dat ik ook rechtstreeks naar UPC gemaild heb.
Groeten,
klantvanupc
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
28-okt-2009 7:00
|
|
|
Beste cbdicx,
Zou u s.v.p. (opnieuw) telefonisch (0900 - 1580) contact met de UPC helpdesk willen opnemen om onze klacht over de dropouts (hickups) in het geluid bij de HD-zenders te melden?
Groeten,
klantvanupc
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
28-okt-2009 7:01
|
|
|
Beste spoek,
Zou u s.v.p. (opnieuw) telefonisch (0900 - 1580) contact met de UPC helpdesk willen opnemen om onze klacht over de dropouts (hickups) in het geluid bij de HD-zenders te melden?
Groeten,
klantvanupc
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
28-okt-2009 7:03
|
|
|
Beste harry48,
Groeten,
klantvanupc
|
|
Plaatsingen:
725
|
|
|
|
Geplaatst:
28-okt-2009 7:14
reactie op: klantvanupc
|
|
|
Wat is dit voor een vreemd verzoek ??
Mensen vragen of ze naar een betaald nummer willen bellen om een storing te melden die al lang bekent is bij UPC en waar ze tot op heden geen reet aan doen !!
Dit forum staat al maanden vol met dezelfde problemen en daar wordt niets zichtbaars aan gedaan.
Het vragen of BETAALENDE klanten naar een duur betaald nummer willen bellen slaat nergens op.
UPC moet dit gewoon via een software update oplossen of iedereen een correct werkende box leveren !
En volgens de UPC forum medewerkers lezen zij alle geposte problemen op dit forum dus dan is naar een betaald nummer bellen totaal overbodig.
(de helpdesk is zo-wie-zo ondeskundig en beantwoord na een lange wachttijd alleen maar met de bekende vaste antwoorden)
Niet bellen mensen, gewoon op dit forum kostenloos je probleem posten en hopen dat UPC er iets aan doet...........
Er kan ook kostenloos gemaild worden naar:
webcare-at-upc.nl
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
28-okt-2009 7:45
|
|
|
Beste cbdicx,
Jammer dat u zo reageert op mijn vriendelijk verzoek. Ik ben ook maar een eenvoudige klant van UPC. Ik ken de frustraties dus ook. Maar hoop toch dat u en andere klanten wel telefonisch reageren, want dat is volgens mij de beste weg. Ook al kost dat helaas weer een paar centen.
Groeten
klantvanupc
|
|
Plaatsingen:
6
|
|
|
|
Geplaatst:
28-okt-2009 21:00
|
|
|
IK heb goed bericht, sinds vorige week is het geluid op ned3 goed, en sinds maandag 26 okt. heb ik ook op Ned 1 en 2 geen last meer van geluidsproblemen.
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
29-okt-2009 9:12
|
|
|
Beste harry48,
Goed te vernemen dat u verbetering constateert. Bij mij leek het probleem aanvankelijk deze week ook verdwenen, maar inmiddels heb ik gemerkt dat alleen de frequentie van de geluidshaperingen is gedaald naar ongeveer eens per halfuur tot een uur. Echter, als het hapert valt het geluid nu langer weg (1 tot enkele seconden) en soms staat daarbij ook het beeld stil.
Groeten,
klantvanupc
|
|
Plaatsingen:
3
|
|
|
|
Geplaatst:
2-nov-2009 19:12
|
|
|
Ik heb eindelijk eens dtv genomen van UPC. Ik heb een Pioneer PDP5090 en vond dat deze beter tot zijn recht kwam met een digitaal signaal. Dus eind september dit maar gedaan.
Aangezien er meer NL HD zenders kwamen heb ik een HD koopbox van philips erbij gedaan (DCR5012).
Eerste avond ging het goed, maar blijkbaar os er s nachts iets veranderd (update?), want vanaf de dag erop prima beeld maar alleen het geluid viel soms weg, variërend van heel even tot een aantal woorden en soms zinnen.
Vanaf dat moment intensief contact met upc helpdesk en met installateur. Koopbox uiteindelijk vervangen door andere koopbox. Echter zelfde situatie.
Vervolgens visite gehad van UPC monteur die allerlei zaken gemeten heeft, versterker geplaatst, kabeldoos vervangen en ontvangstpunt kabel in meterkast vervangen. Deze gaf aan dat er nog iets niet goed was in het signaal dat binnenkwam en er dus een andere monteur moest komen. Deze heeft wat zaken in signaal gewijzigd en alles ook nog eens nagemeten. Constateerde dat de versterker ontercht geplaatst was, aangezien het signaal sterk genoeg was. Verder constateerden we samen dat het geluidsprobleem nog steeds niet opgelost was. Toen hij het hoorde gaf hij aan dat dit niet aan een sognaal kon liggen, maar dat het in de box zou zitten. En aangezien ik een koopbox had...... Met de winkelier overlegd en hij had meer klachten over de koopbox en wilde deze terugnemen (en zou stoppen met het verkopen van deze zwarte DCR5012).
Natuurlijk direct een huurbox gehaald en tot mijn schrik was dat gewoon een witte philips DCR5012. En ja hoor, ook deze heeft hetzelfde geluidsprobleem (ook bv op MTV en TMF).
Laatste UPC monteur gaf aan dat als deze situatie optrad, ik voa de helpdesk weer een monteur moest laten komen. Zo gezegd zo gedaan. Vandaag kwam deze en na mijn verhaal gaf hij aan dat hij niets kon doen. Zat gewoon in dit type box. Enig oplossing voor mij was over te gaan naar een DVR box, want die zou dit niet hebben. UPC zou hier nog korting op geven.
Helpdesk wist hier weer niets van en nu moet ik met mijn boxje naar de UPC winkel in Arnhem.
Heel verhaal, maar natuurlijk weet UPC al lang van dit probleem. Helpdesk houdt schijn op van "nee, dat hebben we nog niet eerder gehoord".
Las ik nu goed in vorige postings dat ook de HD DVR dit probleem heeft? Moet ik dan maar "terug" stappen naar een gewoon DVR?
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
3-nov-2009 9:38
reactie op: fbye
|
|
|
Beste fbye,
Ik heb inderdaad ook het geluidsprobleem met een HD DVR van Philips. Ik las ergens dat ook een ander merk settop box het probleem niet oplost. Bovendien stoort de laatste tijd niet alleen het geluid, maar heb ik daarbij soms ook blokjes in het beeld of erger. Ik heb UPC hiervan telefonisch weer op de hoogte gebracht en hun technische afdeling zoekt nog naar de oorzaak.
Met de HD DVR van Philips kunt u wel het bekeken kanaal en nog twee kanalen tegelijkertijd opnemen en hiernaar kijken i.p.v. rechtstreeks. Bij mij doen de signaalproblemen zich dan niet voor (maar de A/V-synchronisatie is dan wel weer een probleem: die dient anders ingesteld te worden). Dit alles geeft mij wel een hint naar de oorzaak: de huidige HD techniek is nog onvolwassen(netwerkcongestie? processorcapaciteit? softwarefout?) en kan de hoeveelheid data soms niet op tijd verwerken.
Groeten,
klantvanupc
|
|
Plaatsingen:
3
|
|
|
|
Geplaatst:
3-nov-2009 19:05
|
|
|
Beste klantvanupc, ik heb mijn post ook via de mail naar upc met nog wat aanvullingen. Vandaag de leesbevestiging ontvangen, ben benieuwd naar hun reactie. Het lijkt er steeds sterker op dat HD bij UPC vooralsnog geen optie is als jij TV met goed geluid wil hebben.
Hou jullie op de hoogte.
|
|
Plaatsingen:
3
|
|
|
|
Geplaatst:
15-nov-2009 13:06
|
|
|
Ik heb afgelopen donderdag een Cisco 8485 DVB PVR ontvangen. Dit is de nieuwe box die nog niet in de winkel uitgeleverd wordt. Geïnstalleerd en sinds dat moment geen storing meer in geluid. Eindelijk na ruim 2 maanden zonder irritatie naar tv kijken.
Wel duurder abonnement, maar dat krijg ik 12 maanden voor 50%.
Alles via helpdesk geregeld, aangezien de winkel de box niet kan uitleveren en niets over compensatie mag voorstellen.
Nu echt genieten van HD tv.
|
|
Plaatsingen:
1
|
|
|
|
Geplaatst:
16-nov-2009 12:53
|
|
Wij hebben sinds kort ook een HDTV settopbox. Bij ons valt ook regelmatig het geluid weg. De frequentie wisselt erg, soms is het een paar keer per uur heel kort (1 sec.), soms maar 1 keer per uur en dan wat langer (> 5 sec.). En vice versa. Erg vervelend en het komt tot nu toe bij alle zenders die we kijken voor, dus niet alleen de HD zenders.
Hiervoor hadden we een 'gewone' settopbox, daar deed het probleem zich nooit voor!
We hebben voor de zekerheid wel de coaxkabel en stekkers vervangen door de kwaliteit die UPC aanraadt, maar dat mag helaas niet baten.
Telefonisch contact opnemen met UPC doe ik liever niet, omdat ik daar meestal verdrietig van wordt... Maar ik wil wel graag de kwaliteit ontvangen die UPC 'verkoopt' en waar ook een aardig  kostenplaatje aan hangt. Nu lees ik de berichtjes hier en ook daar wordt ik ‘niet vrolijk van’…
Het is waarschijnlijk naïef, maar ik hoop dat UPC na het lezen van dit berichtje besluit om contact met ons op te nemen en met een oplossing komt (mijn klantnummer staat bij mijn registratie).
|
|
Plaatsingen:
12
|
|
|
|
Geplaatst:
17-nov-2009 18:52
|
|
|
Hallo,
Zo te zien bekende problemen waar geen oplossing voor is (zonder extra kosten tenminste). zie mijn melding over DHCP, helaas had ik het probleem ook met het beeld.
Het beeld van HD is super, maar er kleven ook veel nadelen aan. Zenders door elkaar, doordat de favorieten niet zijn aan te passen. De HD zenders komen pas na de normale NL-zenders. Geluid tussen HD en normaal heeft een andere volume.
Groeten
|
|
Plaatsingen:
1
|
|
|
|
Geplaatst:
20-jan-2010 14:27
|
|
|
Na veel berichtjes hier op dit forum gelezen te hebben voeg ik mijn verhaaltje ook maar toe en hoop hiermee dat ik een kleine bedrage kan leveren aan het oplossen van dit probleem, ook ik heb sinds de laatste maanden (ongeveer 2) het probleem van af en toe geluidsproblemen van ongeveer een sec per 5 min. op elke zender, voorheem werkte alles na behoren maar sinds de laatste update is het probleem bij mij ontstaan dus bij deze:
UPC DOE HIER IETS AAN IK BETAAL NIET VOOR NIETS !!!!!!
|
|
Plaatsingen:
6
|
|
|
|
Geplaatst:
21-jan-2010 22:03
|
|
|
Ook ik had dit probleem met beeld en geluid, even UPC vanmorgen gebeld en binnen 7 minuten opgelost. Krijg een nieuwe box nu met DVR met een korting van 50% op de prijs (Royaal + HD + DVR € 23,=) voor het eerste jaar. De box met drv hebben deze problemen niet.
|
|
Plaatsingen:
2
|
|
|
|
Geplaatst:
5-feb-2010 9:09
|
|
|
Heb zelf een HD Digitale ontvanger van UPC (Zonder HDD) ook bij mij valt het geluid telkens een seconde weg. Ik heb in December een brief ontvangen van UPC dat er op 12 Januari 2010 een Update zou plaats vinden voor mijn HD ontvanger en ik weet zeker dat het wegvallen hierna begonnen is !!!!!!
|
|
Plaatsingen:
2
|
|
|
|
Geplaatst:
5-feb-2010 18:04
|
|
Ik sie ook de zelfde probleem sinds kort geleden, ontvanger zonder HDD. Toch goed dat het niet een probleem met mijn TV is aan de hand! 
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
5-feb-2010 19:08
reactie op: evdb2010
|
|
Wordt het niet eens tijd om bij de Consumentenbond aan de bel te trekken, het is toch te gek voor woorden dat er niet op een normale manier gereageerd wordt door UPC. Ze doen een update, dat gaat mis, kan gebeuren, maar kom er dan mee voor de dag en laat weten dat er aan gewerkt word. UPC moet ook begrijpen dat op de lange termijn heel veel mensen weglopen bij UPC, Gelukkig heb ik nog mijn abbo bij http://www.canaldigitaal.nl/ behouden en kan nog zonder geluids verlies kijken, en bij ons ligt de glasvezel al in huis, mooi alternatief voor een falende UPC.
Bewerkt door reneetje op 14-feb-2010 23:39
|
|
Plaatsingen:
3
|
|
|
|
Geplaatst:
6-feb-2010 15:55
|
|
|
Wij hebben nu 3 weken de zilveren mediabox met HD beeld, krijg er geloof ik gelijk monteur bij, is nu 3x geweest.
1x rammelende box met losse onderdelen.
2x niet werkende afstandbediening en hikkend geluid trage afstandbediening
3x hikkend geluid, duurt 1 min voor afstandbediening werkt
Geluid valt nog steeds weg, zeer irritant en ze doen net of het onbekend is, adviseren om de mediabox met DVR te nemen, maar daar doen wij niets mee, kost slechts €5,50 pm meer.
UPC belooft perfect geluid maar kunnen hun beloftes niet nakomen en de monteurs van Planhold vinden het best die schrijven wel.
Het is één grote teleurstelling en dat bazuin ik overal rond, NIET AANSCHAFFEN.
|
|
Plaatsingen:
43
|
|
|
|
Geplaatst:
6-feb-2010 20:00
reactie op: boos
|
|
|
Je zou de nieuwe CISCO-box behorend bij een Royaal abonnement eens kunnen uitproberen.
Deze box is écht stabieler, zo is mijn ervaring.
(ps. ben géén upc-medewerker.....)
|
|
Plaatsingen:
1
|
|
|
|
Geplaatst:
7-feb-2010 12:12
|
|
|
Ik had een goed werkende Philips HD mediabox (zonder DVR) tot 26 januari jl.
Per brief werd ik door UPC geinformeerd over een software-update op die datum. Sindsdien heb ik ook hetzelfde geluidsprobleem als op dit forum gemeld. Korte onderbrekingen van +/- 2 seconden. Daar ik voor die datum geen problemen had, moet het een software probleem zijn. Mijn kabels zijn absoluut van goede kwaliteit. Ik verwacht van UPC toch op korte termijn hier een oplossing voor.
|
|
Plaatsingen:
3
|
|
|
|
Geplaatst:
8-feb-2010 15:04
reactie op: treinscoot
|
|
|
Ik ben niet van plan een ander pakket te nemen met de daarbij flinke meerprijs van € 5,50 per maand voor iets wat ik niet gebruik.
UPC belooft een goede kwaliteit, en dat is dit absoluut niet.
|
|
Plaatsingen:
2
|
|
|
|
Geplaatst:
8-feb-2010 18:28
|
|
|
Klopt, ik ben zelf al 3 maanden ingevecht met UPC over het geluid van mijn mediabox dvr met HD.
Een uur aan de telefoon is toch niet normaal om een klacht afgehandeld te krijgen.
Mijn mediabox regelt het geluid spontaan van hard naar zacht en omgekeerd,UPC zei eerst dat het waarschijnlijk aan mijn HDMI kabel ligt (kreeg ik bij de box meegeleverd) ik vroeg of ze mij een nieuwe wilde opsturen maar dat deden ze niet omdat de kabel nu mijn eigendom is.
3 weken terug een soptware update gehad en ik moest mijn mediabox 24 uur aan laten staan en dan was het probleem opgelost.....wat denk je TUURLIJK NIET !!!!!!
2 dagen later maar weer eens gebeld, Sorry,Sorry meneer dit is niet de bedoeling, we gaan u de allerlaatste mediabox opsturen en die heeft dat probleem echt niet meer...... ik dacht we zullen zien.
Het zou 10 werkdagen duren voor de nieuwe zou komen.
Na 10 werkdagen niets........weer maar even gebeld (weer een uur aan de lijn 4x met een andere afd. doorverbonden) en wat denk je........... nee meneer er is niets opgestuurd want dat doen wij niet......
Wel G.V.D. ....... denken ze zo met klanten om te kunnen gaan.
Bij UPC roept iedereen maar wat maar ze weten van elkaar niet wat er aan de klanten wordt beloofd of wordt afgesproken.
Ze gaan nu misschien de klacht echt afhandelen...... ze bellen me binnen 48 uur terug...........ik ben benieuwd.
Laatste optie die ik hem is de hele klerezooi bij ze naar binnen gooien in de winkel !!!!!!!
Ik snap er gewoon niks van dat ze zo met je omgaan ook al ben ik al 10 jaar klant.......
UPC Direktie en managers wordt eens wakker en los die klerezooi op dat Callcenter eens op en help je klanten eens FATSOENLIJK !!!!!!!
|
|
Plaatsingen:
2
|
|
|
|
Geplaatst:
8-feb-2010 21:11
|
|
|
Op 22 januari via een brief de melding dat onze HD Mediabox (in ons geval de Philips DCR 5012, eigen bezit) middels een update nieuwe software zou krijgen. We mochten contact opnemen als een en ander nadien niet meer correct zou werken.En dat gebeurde ook, een aantal keren per uur valt voor een seconde of 8 het geluid weg op vrijwel elke zender. Ik bel de helpdesk en ja zij weten ervan, ik zou een ander apparaat krijgen die het wel zou doen en de mijne (eigen bezit) zou omgeruild worden met die, de nieuwe zou mijn eigendom worden. Voor het apparaat aankomt krijg ik al een mededelingsbrief dat het abonnement omgezet wordt naar een Digitale TV Royaal met DVR, met een korting voor een halfjaar.... Het apparaat gaat ONGEOPEND retour. Daar had ik niet om gevraagd en dat was ook niet verteld door de helpdesk....UPC vernaggelde mijn HD Mediabox en nu kan ik overstappen naar een abonnement dat ik niet eens wil. Met korting en dan na een half jaar de volle mep gaan betalen..IK wil niet eens een DVR mogelijkheid ! Ik wil gewoon de Digitale TV starters pakket behouden.. met goed geluid etc... Na nog wat heen en weer bellen omdat inmiddels UPC aangenomen heeft dat ik de nieuwe Mediabox wel ontvangen zal hebben, is mijn aansluiting van de Philips DCR 5012 maar alvast afgesloten, opnieuw aansluiten duurt 2 dagen........Ik zeg per mail mijn Digitale TV op en overweeg nu om eenzijdig wegens niet nakomen van beloofde diensten alle UPC diensten op te zeggen.
Ik heb niet gevraagd om een update en al helemaal niet om een alternatief waarmee ik het niet eens kan zijn. Ik verlang van UPC dat zij de aanschafprijs van de Philips DCR 5012 geheel vergoeden (€ 199,-)
Of met een deugdelijke oplossing komen.Online bij UPC worden nog steeds de abonnementen van Digitale TV starters pakket aangeboden, dus ik vraag mij af.........
Bewerkt door wodonar op 8-feb-2010 22:13
|
|
Plaatsingen:
14
|
|
|
|
Geplaatst:
12-feb-2010 18:14
reactie op: wodonar
|
|
|
|
|
Plaatsingen:
1
|
|
|
|
Geplaatst:
14-feb-2010 14:37
|
|
|
Ik heb nu 14 dagen een Cisco HD-DVR (voorheen Thomson mediabox digitaal) en heb sindsdien problemen met de tv weergave.
Het beeld en of geluid blijven "hangen". Soms doet zich dit probleem urenlang niet voor en dan verscheidene malen achter elkaar.
Verder reageert de mediabox zeer traag op mijn afstandsbediening.
De ontvangst heb ik gecontroleerd en is op alle punten "goed".
Alle kabels en ander materiaal zijn via upc aangeschaft en de verbinding is een HDMI kabel van upc.Ik heb een lcd hdtv 42 inch van philips(ambilight)
Ik mis bij de nieuw topbox een 2e scartaansluiting.
Gelet op de geluiden op dit forum ben ik bij lange na niet de enige die problemen heeft met deze cisco mediabox.
Ik verwacht van UPC een oplossing van dit probleem en zal daarover tel contact opnemen morgen.
Bewerkt door ahstuut op 16-feb-2010 15:37
Heb zoals aangegeven de 14e contact opgenomen met de helpdesk en na een update kijk ik weer met plezier. Het probleem zoals hierboven genoemd, doet zich niet meer voor.
Ik wens eenieder hetzelfde.
Bewerkt door ahstuut op 17-feb-2010 9:53
|
|
Plaatsingen:
2
|
|
|
|
Geplaatst:
15-feb-2010 13:25
reactie op: reneetje
|
|
Ja dat overweeg ik ook, maar eerst even de contractsduur van UPC afwachten want ik wil ales dr uit gooien wat UPC heet.Inmiddels wel de UPC Digitale zooi opgezegd.
Vooralsnog tijdelijk Digitenne genomen, dan maar minder zenders, maar binnen 5 minuten beeld en via de CI module
UPC medewerkers beloven veel en doen alsof ze alles weten... het sturen van een monteur heb ik nu al een paar keer moeten weigeren.
Zo ook kon ik ingaan op een aanbieding dat het abonnement voor de Cisco DVR Mediabox een jaar voor helft van de prijs (dat verhaal kon zwart op wit gegeven worden)
EN een regeling dat als ik mijn eigen Philips DCR 5012 zou retourneren de medewerker zou zorgen dat het aankoop bedrag verrekend zou worden met de volgend f(r)acturen, wat inhield dat het aankoopbedrag geheel verrekend zou worden met mij (NIET zwart op wit te krijgen van de medewerker, deze regeling zou men niet met iedereen kunnen treffen..) De medewerker beweerde ook dat hij een bericht hierover zou achter laten in het systeem, dan zouden andere medewerkers hiervan op de hoogte zijn, maar een afschrift hiervan kon niet...dat was al vaag zat.Bij navraag bleek geen enkele medewerker deze "regeling" te kennen of deze te kunnen opsporen....
Ik zal wel gek zijn, hun mijn Philips krijgen vervolgens dan van geen regeling weten en ik m dus kwijt zijn?
Dan maar gek en er niet op ingaan 
Klantnummer in profiel bij deze !
TV=Sony KDL-32V4500, Sony meldt in gebruikershandleiding dat updates automatisch gaan als je de TV in standby zet. Bij navraag bij Sony zeggen zij dat alleen updates beschikbaar zijn voor Ziggo gerelateerde toestellen. Geen sprake van een probleem bij HDMI, HDCP......of iets anders.
Bewerkt door wodonar op 24-feb-2010 20:08
|
|
Plaatsingen:
2
|
|
|
|
Geplaatst:
15-feb-2010 19:50
|
|
|
Wellicht handig voor een aantal om te weten.....
Sinds afgelopen vrijdag (12-02-10) UPC met HD (nieuwe Cisco mediabox).
Geluid viel ook vanaf begin zeer regelmatig kort weg.
Philips ..pfl96.. LCD scherm (aangesloten via HDMI).
Reeds in forum gelezen dat update van LCD problemen zou kunnen oplossen. Update van LCD gister uitgevoerd en tot op heden geen audio uitval meer ondervonden.....
Bewerkt door eenupcklant op 17-feb-2010 9:30
|
|
|
Legenda
|
|
VIP: 300
+
pts
|
|