Discussie: Thomson TWG870: Krijg 60mb Fiberpower niet boven de 20 mb uit.

Discussie gesloten Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan.

Permalink Reacties: 210 - Pagina's: 5 [ Vorige | 1 2 3 4 5 | Volgende ] - Nieuwste bericht: 18-feb-2011 6:04 door maxim
jan71

Plaatsingen: 84
Re: Krijg 60mb Fiberpower niet boven de 20 mb uit.
Geplaatst: 15-dec-2010 17:11   reactie op: -erik- reactie op: -erik-
Klik hier om misbruik te rapporteren
wat een gezeur allemaal over die snelheid
heb ook het thomson modem met 60mb en draaid als eemn tierelier dus niks mis mee gewoon geinstalleerd zoals het hoord en gaan.
volgens mijn zijn een hoop oorzaken te wijten aan de compuuters en instellingen, maar het is natuurlijk gemakkelijk om alles op UPC te schuiven want dan hoef je bij je eigen niks te doen. volgens mijn zijn hier mensen die doen niks anders als snelheid testen maar ja ik gebruik mijn computer ook nog voor andere dingen. ik heb 60mb en haal 58mb bekabeld draadloos 23mb maar vind ik niet belangrijk want ik zit bekabeld. dan nog iets waar mijn internet over binnen komt die kabel is 15 jaar oud en doet het perfect dus een vraag aan jullie kijk eerst je spullen goed na en ga dan pas klagen.
veel succes van een heel tevreden UPC klant

jan71
barryz

Plaatsingen: 34
Geplaatst: 15-dec-2010 20:53   reactie op: jan71 reactie op: jan71
@Jan

Als u de moeite neemt om te lezen wat voor meldingen er in dit topic voorbijkomen is het echt niet alleen aan eigen spulletjes te wijten!

In mijn situatie heeft de monteur aan huis dit zelf ervaren;een nieuwe gigabitlan pc haalde tijdens zijn bezoek ver onder de beoogde snelheid(bedraad)(modemswap hielp ook niet);en dit bij herhaling en tevens op 2 ander pc`s getest!(nota bene getest tijdens een dalmoment want overdag)

inmiddels heb ik een testset(losse modem/wireless router) na flink proberen met Upc als hulp ontvangen en haal ik waarden bedraad die ik voorheen zelden tot niet heb gezien met het beruchte thomson modem.

Tenslotte geeft Upc al geruime tijd aan aan een sw update te werken wegens problemen,dat ze niet bij iedereen voorkomen zoals bij u was ook al bekend.

Conclusie:elke situatie zal apart beoordeeld moeten worden,en ik kan na ruim 2 maanden voorzichtig zeggen dat het er bij mij eindelijk goed uit ziet en dat het thomson modem zeker invloed heeft gehad.
barryz

Geplaatst: 15-dec-2010 20:59   reactie op: jan71 reactie op: jan71
eerder meldingen van Jan op dit forum(zonder problemen?) :

Ik had ook problemen met de draadloze routerfunctie van de Thomson. Ik gebruik nu een Linksys router. Die is ingezet als switch. Ingeplugd op een LAN-poort van de Thomson (niet de WAN-poort) en in de Thomson de wireless bridging modus op Enabled gezet. Dit werkt voor mij met Vista en Windows 7, althans in de 32 bit versie.
marc44

Geplaatst: 16-dec-2010 13:47   reactie op: jan71 reactie op: jan71
de conclusie die je maakt is niet correct, ook ik heb het euvel met de Thomson WERKELIJK meegemaakt/ondervonden!!! Geen internet en telefoon gebruik door de storing in het thompson modem nou je piept dan echt anders hoor!
Tevens zijn wij echt afhankelijk van SUPER goed en stabiel internet (leven daarvan, onze inkomsten) dus jouw repliek is niet geheel juist en zeker niet de uitspraak dat sommige NIKS anders te doen hebben dan speed testen, ja DAT doe ik om het niet van een simpel moment af te laten hangen, ook om andere zaken uit te sluiten!

Heb zoals in al mijn vorige berichten alles gedaan om van mijn kant de fout uit te sluiten (alles aangepast/vernieuwd o.a. een paar compu kabels om ook dat uit te sluiten!!!) heb dus vele ONNODIGE extra onkosten gemaakt alléén doordat ROT Thomson modem en omdat UPC eerst de bal/fout steeds bij mij heeft gelegd terwijl ze weten dat het thomson modem niet goed is!!!, ja wat zeg je dan?????

Ook vele 0900 onkosten ivm het thomson probleem gemaakt zeker >25euro!!!!! de mobiele telefoon kosten nog niet eens meegenomen en over inkomsten derving nog niet te hebben!!!

Nogmaals idd niet alles ligt bij UPC dat zal ook niet iedereen zeggen.

groet,

Marc (lelystad)

Bewerkt door marc44 op 16-dec-2010 13:52

Bewerkt door marc44 op 16-dec-2010 14:46
jan71

Geplaatst: 16-dec-2010 16:42   reactie op: marc44 reactie op: marc44
hallo
moet toch even reageren de laatste keer zal vertellen ik ben een man van 71 dus niet meer jong.ik had eerst 30mb van upc nu dus 60mb met alles er op en dr aan.en alles zelf geinstalleerdzonder hulp van monteur dat vonden ze bij upc ook al heel wat. maar je moet geduld hebben met dit modem want het duurt ongeveer 45 minuten tot 60 minuten voor hij helemaal klaar is en dan kan je pas beginnen dus wel geduld hebben.en dat heb ik gedaan en alles draaid perfect heb ook wel eens een probleemje maar lost het meestal zelf op. dus dit was mij reactie veel succes en stekte.

groetjes jan 71
barryz

Geplaatst: 16-dec-2010 20:54   reactie op: jan71 reactie op: jan71
Hallo Jan,

71 en dan alles online krijgen is denk ik erg knap;mijn vader van 60 zou dat zeker niet lukken,laat staan dat hij het zou proberen aan te sluiten!

wat u zegt over het verbinden van het modem klopt ook helemaal;kan tot een paar uur duren zelfs;modem scant frequentie helemaal af is mij verteld;na het vervangen van het (derde!!)thomson modem bij mij duurde het ongeveer 2 uur voor hij online was;bij alle drie de genoemde modems snelheidsproblemen.

Net als bij u ziet het er bij mij(ben nog voorzichtig) goed uit,maar met een ander type kabelmodem en losse wirelessrouter(net als bij u las ik).......

Hoop dat de sw update voor het thomson modem nog eens komt;zou graag terug willen naar 1 kastje...
jan71

Geplaatst: 17-dec-2010 12:48   reactie op: barryz reactie op: barryz
hallo barryz

zal even reageren op jou berichtje.kijk vanmorgen was het bij mij ook even niks en nu is hij weer goed, en natuurlijk ik weet ook best dat het bij sommigen helemaal niet lekker loopt,maar dat hebben we allemaal wel eens. een paar maanden geleden was het bij bij ook niks heb toen gebeld monteur kwam maar ik zei al dikwijls het licht niet binnen maar buiten. toen hebben ze buiten monteurs gestuurd en wat denk je na die tijd is het perfect .er zaten draden los in de wijk centrale dus als het niet binnen licht en je denk dat alles goed is vraag je om een buiten monteur moet je natuurlijk wel zeker weten dat alles goed is binnen anders kost het 65€. dat kan de oplssing zijn want mijn HD was toen ook niet goed en nu alles oke en ja kleine probleempjes heb je allemaal die had ik bij TELE2 ook.en van mij maggen ze ook die update geven voor thomson TWG870U maar denk niet dat hij er komt. nu dit was het groetjes van
jan 71
avdijk

Plaatsingen: 4
Re: Thomson TWG870: Krijg 60mb Fiberpower niet boven de 20 mb uit.
Geplaatst: 17-dec-2010 14:18   reactie op: barryz reactie op: barryz
Dag allen,

Vandaag had ik dan eindelijk mijn UPC pakket binnen voor de 60Mbit overstap. (voorheen 25Mbit)
Doosje uitpakken..en tot mijn schrik, niet de sitecom waarmee geadverteeerd wordt, maar een Thompson. DE Thomson (lees ik nu)

Alles aangesloten en alles werkte snel naar behoren.
Daarna 3 verschillende speedtest gedaan. Wat blijkt, mijn snelheid komt niet boven de 30Mbit draadloos en niet boven de 35Mbit bekabeld.
Gebeld met UPC en het probleem voorgelegd. Die heeft "meegekeken" en concludeerde dat het een sofwareprobleem is welke reeds bekend is. (waarom sturen julie die modem dan nog op!?!?)
Op de vraag hoe lang of dat het zou duren voordat er een update zou komen, vroeg de man mij een week gedud te hebben. Het zal mij benieuwen.

Ik had voorheen 25Mbit en haalde 20Mbit draadloos. Nu betaal ik voor 60Mbit en ontvang ik 30 Mbit draadloos. Of ik me misleid voel? Absoluut.
miloman

Plaatsingen: 32
Geplaatst: 17-dec-2010 16:59   reactie op: barryz reactie op: barryz
Hier vandaag geen probleem met de snelheid. Na eerdere grote problemen, nu 46Mb/s down, en 5,84Mb/s up. Ben ik tevreden mee.
Heb nog wel steeds het probleem dat m'n laptop's draadloos niet op 300Mbps connecteren (zoals op m'n eigen routers), maar allemaal op 54 Mbps..... Het gaat om intel 4565, 5350 en 5100. De meegeleverde usb-stick gaat wel netjes tot 300 Mbps. Raar..... Bekend probleem ook?
avdijk

Geplaatst: 17-dec-2010 20:19   reactie op: miloman reactie op: miloman
@ miloman:
Wat voor grote problemen had je en hoe zijn die opgelost?
miloman

Geplaatst: 17-dec-2010 22:26   reactie op: barryz reactie op: barryz
Problemen begonnen na overstap van 25 naar 60 Mbps (en een TWG870 ipv het arris modem icm een asus wl500w - 802.11n). Afgelopen week weer erg langzaam (max. 10Mbps), en ook uitval. Zie ook ander postings.
Nu bedraad heel wat beter: net bijna 48Mbps down. Als dit zo blijft ben ik wat dat betreft tevreden.
Ander probleem was tergend langzaam internet (links die erg langzaam openden) op 1 laptop: oorzaak bleek de firewall in de TWG870. Toen ik die uitzette was het opgelost.
Nu heb ik alleen nog problemen met alle laptop's, namelijk dat ze niet op 300Mbps connecten (wat ze wel op m'n Asus wl500w en D-link DIR-655 doen), maar op 54Mbps. Ga ik nog een klacht/melding van maken. Snap alleen niet dat ik daar niemand anders over hoor..... Of men is tevreden met zo'n 25Mbps download....
Voor de rest niets gewijzigd hier: die rare thomson hangt hier nog steeds in de meterkast...
avdijk

Geplaatst: 20-dec-2010 10:29   reactie op: miloman reactie op: miloman
Zojuist belde UPC mijn terug. Ik had ze zaterdag weer gebeld en een bepaalde technische afdeling zou mij terug bellen. Dat is zojuist gebeurd, en niet anders dan lof.
Daar waar de andere twee techniche onderdelen van UPC niets voor me konden betekenen, kon deze afdeling dat wel. De man die ik aan de telefoon had, ging mijn router-modem "in". Hij kon zelfs zien dat ik een Apple Airport Express heb.
Vervolgens heeft hij enige instellingen in mijn router veranderd. Hij vertelde dat hij de Wireless N instellingen omgezet had naar Wireless G instellingen. (niet helemaal top voor mn thuis netwerk, maar dat is dan niet anders)
Maa wat schepte mijn verbazing..de snelheid ging van max 30Mb draadloos, naar 57Mb draadloos! Daar ben ik dus erg blij mee!
Daarbij kon ik, als de snelheid toch weer terug zou vallen, mijn abonnement, buiten de proef periode, terug zetten naar mijn oude abonnement. Al hoop ik natuurlijk dat het zover niet meer zal hoeven komen.
Ik zal aankomende dagen zo nu en dan de verschillende speed tests weer doen en kijken of er dingen veranderen. Ik zal eventuele updates hier posten.
miloman

Geplaatst: 20-dec-2010 20:56   reactie op: avdijk reactie op: avdijk
Dat is idd erg netjes van UPC. Alleen verhaal van 54G snap ik niet, zeker als je draadloos 57Mb haalt. Of heb je 2 netwerkverbindingen?
Ik haal hier met 54G zo'n 2,5MB/s (20Mb).....
Heb overigens al een realtek 8192 kaartje (mini pci-e) voor m'n laptop besteld, kijken of die wel op 300Mbps connect (zelfde chipset als de usb stick van UPC-Thomson).
Nu met express technology rond de 3MB/s. Ik gebruik overigens 2 payservers (XSnews en Lightning).

Bewerkt door miloman op 20-dec-2010 21:12
pdo65

Plaatsingen: 8
Geplaatst: 21-dec-2010 10:39   reactie op: barryz reactie op: barryz
Ik heb een laptop met een interne 802.11n Wireless LAN Card. De Thomson TWG870 geeft aan dat de signaalsterkte van de verbinding uitstekend tot zeer goed is, echter de snelheid die wordt aangegeven is 65,0 Mbps terwijl de snelheid van het N-protocol 300 Mbps is!

mijn vraag: is de deze verbindingssnelheid goed, wie heeft er wel een verbindingssnelheid van 300 Mbps, en hoe kan ik deze verbindingsnelheid verhogen naar 300 Mbps?

PS, het verhogen van deze verbindingssnelheid naar 300 Mbps zal waarschijnlijk dan ook resulteren dat de bestanden die ik over mijn interne netwerk verstuur, dan ook sneller zal gaan verlopen!
avdijk

Geplaatst: 21-dec-2010 16:54   reactie op: miloman reactie op: miloman
Ik heb gewoon 1 netwerk. Daarin zitten mijn apparaten.
Wat bedoel je met 54G? Dat het een G netwerk is (geen hoge Mb's) ipv een N netwerk en dat jij daarop max 20Mb haalt?
Ik heb nu dus een Wireless N router welke kennelijk "G" instellingen heeft. (volgens mij) Het maakt mij overigens niet uit..zolang ik maar dit aantal Mb's behoud natuurlijk.
miloman

Geplaatst: 21-dec-2010 22:16   reactie op: barryz reactie op: barryz
Ok, heb weer 300Mbps: had het kanaal verandert in 8. Weer terug op kanaal 1, en alles staat weer op 270/300Mbps! Dus heb nog een paar wireless kaartjes in de aanbieding - niet gebruikt (intel 5100 en realtek 8192e mini-PCIe). Dus als je die 300 niet haalt check deze settings even (default staat 'ie op 20Mhz, dus een max 150Mbps verbinding). Juiste settings: 802.11 n-mode op 'Auto', Bandwith op '40Mhz', Sideband for Control Channel (40 Mhz only) op 'Lower', en kanaal op 1 bijv.
clockw1ze

Plaatsingen: 7
Geplaatst: 21-dec-2010 23:53   reactie op: miloman reactie op: miloman
Hallo.

Ook hier een nieuwe UPC Alles in 1 met 60mbit fiberpower gebruiker.
Hebben het sinds gisteravond, en ik haal op het moment maar 8mbit van de 60mbit waar ik voor betaal.
Echter is mijn upload speed wel 5,65mbit van de 6...
Vanmiddag UPC gebeld, en werd mij verteld dat de firmwareupdate voor de thompson modem nog DIT JAAR zou komen..
Heb zolang moeten wachten op sneller internet dan 4mbit wat hier maar te behalen was (Tiel, Passewaaij 4007)

En trouwens iemand een tip?
Ik wil een ethernet doortrekken naar zolder, maar in die PVCbuis zit al een Coaxkabel van mn TV.
Tijdje geleden heeft een kennis geprobeerd een trek-kabel er doorheen geprobeerd te trekken, maar zat vast ergens 3/4. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bewerkt door clockw1ze op 22-dec-2010 0:01
behnam2u

Plaatsingen: 3
Geplaatst: 22-dec-2010 15:45   reactie op: clockw1ze reactie op: clockw1ze
Eerlijk is eerlijk, ik moet ff melden dat UPC toch begrip toonde voor mijn urgente (medische) situatie en zelf 's avonds een monteur stuurde.
Gelijk een andere goed werkende draadloze Cisco modem en voila alles werkt weer.
Sindsdien heb ik geen problemen met telefonie en internet.
Klaschten afdeling gaf ook nazorg en belde 3 keer om te kijken of alles goed gegaan is, netjes hoor!!

Ik dacht het eerlijk is om dit ook te melden, dus volks, er is altijd hoop!! Do not give it up!!

Fijne bedraad/loze kerstdagen toegewenst,

Behnam
miloman

Geplaatst: 22-dec-2010 21:15   reactie op: clockw1ze reactie op: clockw1ze
ethernet en coax moet makkelijk door een normale pvc buis kunnen. Wat ik meestal doe is isolatietape om het laatste stuk van de trekveer, en dan naar beneden over de kabels zodat er geen uitstekende delen meer zijn. Ook beetje nat maken met zeepsop helpt om het setje er makkelijker doorheen te trekken.
techie

Plaatsingen: 1.374
Geplaatst: 24-dec-2010 19:34   reactie op: barryz reactie op: barryz
Goed nieuws voor alle TWG870 bezitters:
Waarschijnlijk wordt binnen 3 weken de firmware-update uitgerold!
tonnieonline

Geplaatst: 24-dec-2010 22:56   reactie op: techie reactie op: techie
Nee hoor, mij is beloofd dat het voor 31december 2010 gebeurd is. Als het dan niet geupdate is stuur ik alles terug en krijgen ze de piep maar. Belooft is belooft. Krijg hier wel een beetje het gevoel dat elke helpdeskmedewerker iets anders beloofd.

Bewerkt door tonnieonline op 24-dec-2010 22:56
clockw1ze

Geplaatst: 24-dec-2010 23:23   reactie op: tonnieonline reactie op: tonnieonline
Hier hetzelfde.
Had ze opgebeld omdat ik maar 3 van de 60mbit haal,
en dat ik gelezen had dat het modem de probleme de veroorzaakt en graag een Cisco wou.
Nee meneer dit is niet nodig, voor het einde van dit jaar is er een update en zal dit verholpen zijn !

3 van de 60mbit is gewoon diep triest.
lt gruber

Plaatsingen: 1
Geplaatst: 25-dec-2010 12:49   reactie op: barryz reactie op: barryz
Woon in regio Berkelland

Sinds donderdag fiber60, met het gevreesde Thomson870U-modem (had eerst 30 mb met de Arris).
Plug & play was het inderdaad niet, maar met hulp of afstand van de helpdesk haal ik nu stabiele 58 down en 5,7 up; kwestie van het updaten van een bootfile of zoiets; het zal wel, hij doet het.... en snel!
Heb wel gemerkt dat met Utorrent en usenet de snelheid meer dan halveert.
Ja, ik ben tevreden - zelfs over het wi-fi gedeelte. Enige minpuntje van modem is de beperkte interface.

Ik ben tevreden over de geboden service van de helpdesk, men stond mij vriendelijk te woord en gaf toe dat 'het wel eens niet naar behoren zou kunnen werken' en dan mocht ik de koop terugdraaien, men is echt wel voor rede vatbaar als je je fatsoen bewaart.
Maak van tevoren goede afspraken en als een helpdeskmedewerker je iets belooft altijd naam vragen en noteren.
marcobaars

Geplaatst: 26-dec-2010 13:59   reactie op: barryz reactie op: barryz
Ik heb een 30MB abonnement en kom niet boven de 5 mb uit. Heb ook zo'n Thomson Modem. Internet valt ook geregeld weg. Geen verbinding meer. Om gek van te worden. Heb mijn klacht schriftelijk gemeld, want telefonische wachttijd is boven de 10 min. Youp van 't Heck maar inschakelen? Als we dat nu met zijn allen doen. Zijn mailadres Youp@NRC.nl
vectrace

Plaatsingen: 97
Geplaatst: 26-dec-2010 15:55   reactie op: marcobaars reactie op: marcobaars
@Marcobaars
Ook al modem 1 minuut van stroom gehaald?

Let op in geval van router deze er even tussenuit halen.

Bewerkt door vectrace op 26-dec-2010 15:55
techie

Geplaatst: 26-dec-2010 21:47   reactie op: marcobaars reactie op: marcobaars
NOT DONE!!!!!! om andermans e-mailadres op een forum te publiceren!!!!!
jan71

Geplaatst: 26-dec-2010 23:15   reactie op: lt gruber reactie op: lt gruber
hallo toch leuk dat je af en toe leest dat er ook nog tevreden klanten zijn. dat wou ik even kwijt Jan 71
interaltijd

Geplaatst: 28-dec-2010 22:07   reactie op: barryz reactie op: barryz
Waarom heeft niemand gereageerd op deze post in dit topic

Quote "

Ik had even de snelheid gemeten en verbaast ook 20 Mbits per seconde
ik kwam op deze discussie terecht na wat zoeken.

Ik keek even in mijn tomson modem en zag dat de in plaats van 4 kanalen maar 1 kanaal in gebruik had.
Ik voor een reset uit op het modem en kreeg weer de 4 kanalen zoals voorheen.

weer testen en ja hoor plotseling 60 Mb per seconde.

ik denk dat de tomson onverwacht 3 kanalen verliest.
dit heb ik al een paar maal gezien dit fenomeen dat hij maar 1 kanaal had in plaats van 4.

Misschien heeft UPC hier wat aan en kunnen zij mij uitleggen waarom de tomson terug valt naar 1 kanaal

"

Kan iemand van upc hier iets over zeggen ? Deze persoon heeft blijkbaar heel simpel aangegeven waar het probleem in zit.

Misschien handig voor de andere klanten die problemen ervaren met dit modem om dit ook even te controleren...
techie

Geplaatst: 30-dec-2010 14:12   reactie op: interaltijd reactie op: interaltijd
De firmware-update komt over ongeveer 2 weken na nu.
miloman

Geplaatst: 30-dec-2010 20:09   reactie op: techie reactie op: techie
Mooi! Hopelijk lost het de meeste problemen op. De laatste dagen heb ik erg vaak dat wireless er uit ligt. Voor de rest werkt het ding dan ok (heb een 2e AP aan dit ding hangen, die werkt dan prima!). Fingers crossed!!
tonnieonline

Geplaatst: 2-jan-2011 20:16   reactie op: techie reactie op: techie
Jaja, en dat zeggen ze al maanden.
techie

Geplaatst: 2-jan-2011 20:29   reactie op: tonnieonline reactie op: tonnieonline
Ik heb niet eerder gehoord dat de update gereed was en nu getest wordt.
Dus de eerdere geluiden zullen niet anders geweest zijn dan dat er een update ging komen.
Dat kost soms tijd, en die tijd is dus nu bijna om.
Anderhalve week,....
techie

Geplaatst: 3-jan-2011 14:58   reactie op: techie reactie op: techie
En het werd nog korter.....
Resetten maar, die modems! ;-)
zerozorro

Plaatsingen: 2
Geplaatst: 3-jan-2011 15:59   reactie op: techie reactie op: techie
Eerste meting na firmware update:
http://www.speedtest.net/result/1095279737.png

niet slecht...maar ik juich nog niet te vroeg, ik haalde voor de update ook wel hoge snelheden bij 1e metingen...we testen nog even door hier....
pdo65

Geplaatst: 3-jan-2011 16:48   reactie op: barryz reactie op: barryz
oude Firmware Build Time was 22 dec 2009

de nieuwe Firmware Build Time is 19 nov 2010

???
techie

Geplaatst: 3-jan-2011 16:59   reactie op: pdo65 reactie op: pdo65
vanwaar die vraagtekens??????
Wat begrijp je niet?????
pdo65

Geplaatst: 3-jan-2011 17:07   reactie op: barryz reactie op: barryz
is 19 nov 2010 wel de juiste versie, meer bedoelde ik er niet mee!!
techie

Geplaatst: 3-jan-2011 17:22   reactie op: pdo65 reactie op: pdo65
Dat lijkt me wel.
Vanwaar je twijfels?
miloman

Geplaatst: 3-jan-2011 21:53   reactie op: techie reactie op: techie
Dank voor de tip, en complimenten voor UPC (keurige gepland!).
Heb nog wel wat problemen om'm op 300Mbps te krijgen, en kom er net achter dat de 5Ghz band nu ook beschikbaar is (en waarop 300Mbps bij mij ook keurig werkt!). Alleen jammer dat m'n draadloze camera 11g is....
Verder proberen, maar 1e indruk is ok!
pdo65

Geplaatst: 3-jan-2011 22:13   reactie op: barryz reactie op: barryz
Wat zijn de beste instellingen in de wireless configuratie?

en dan met name op de tabbladen Radio en Advanced

wat zijn de verschillen tussen 2,4Ghz en 5Ghz
en de bandwidth 20/40Mhz

levotnto

Plaatsingen: 14
Re: Krijg 60mb Fiberpower DRAADLOOS niet boven de 10 mb uit.
Geplaatst: 5-jan-2011 19:50   reactie op: janssen reactie op: janssen
dat komt omdat de router een en al k## zooi is. Maar is te duur voor UPC om deze routers iets beter te maken. Ze kunnen niet eens Peer-to-peer programma's aan. En dus kan ik ongeveer dagen wachten voor Patches op World of warcraft... met sneller internet. (voorheen 30, nu 60) thanks!

Bewerkt door nesta-upc op 7-jan-2011 16:01, scheldwoord verwijderd
clockw1ze

Geplaatst: 5-jan-2011 20:18   reactie op: janssen reactie op: janssen
Is het niet mogelijk een eigen router aan die thomson te hangen dan?
Of is het dan slimmer om hem om te ruilen voor een cisco, als dat mogelijk is.
mrbert.nl

Plaatsingen: 29
Geplaatst: 5-jan-2011 23:16   reactie op: levotnto reactie op: levotnto
$levonto,

ALs je problemen hbt met p2p dan zoi het max aantal connecties eens bekijken bij mijn fritzbox van xs gaat ie meerderee keren per dag plat als er te veel toegestaan worden en dat op een stabiele adsl verbinding
Ik kan er max iets van 80hebben en daarboven gaat het mis
trabart

Geplaatst: 6-jan-2011 10:37   reactie op: mrbert.nl reactie op: mrbert.nl
Gisteren heb ik mijn modem van het stroom gehaald om zo de nieuwe firmware update te kunnen krijgen. Ik had gehoopt dat ik daarmee mijn DL snelheid richting de 60 (mijn abonnement) zou krijgen ipv de 20-25 die ik nu telkens heb.
Maar helaas... De eerste tests wezen er op dat de firmware update (versie gecontroleerd en alles) bij mij althans niet het gewenste resultaat heeft. Ik zal de komende dagen nog eens testen.
zerozorro

Plaatsingen: 2
Geplaatst: 6-jan-2011 17:44   reactie op: janssen reactie op: janssen
Mijn eerste testresultaten met Fiber 60 blijven goed....tot nu toe alles bedraad getest.

http://www.speedtest.net/result/1099879086.png

Niks aan de instellingen verander, alleen maar nieuwe firmware. Er zit een Fritz 7170 én een Speedtouch 780i tussen.

daarachter nog een draytek 2200w+, maar dan gaat mijn snelheid wel dalen, toch maar eens een switch aanschaffen?

Usenet blijft lastiger, erg onregelmatige snelheid (25-58 mbps)
20 draadjes tegelijkertijd maximaal in Newsleecher(i.p.v. 50 bij XS4all)

Bewerkt door zerozorro op 6-jan-2011 17:44
malinois

Geplaatst: 8-jan-2011 14:51   reactie op: barryz reactie op: barryz
Krijg 60mb niet boven de 30mb uit
galaxian

Geplaatst: 9-jan-2011 1:52   reactie op: barryz reactie op: barryz
Welk nut heeft dit forum nog, als UPC de melders als domme gebruikers behandeld. Want blijkbaar luisteren naar gebruikers is een kunst en deze is niet bij UPC bekend lijkt het wel. Zeker als ik deze discussie heb gelezen en gevolgd. Probleem lijkt mij duidelijk en oplossing blijkbaar ook. Waarom gebeurt er dan niets en blijft men dit product verkopen. Zoals ook nu in de afgelopen dagen aan mij. Niemand bij UPC deed een melding aan mij, dat ik beter kon wachten, tot de problemen verholpen waren. Dit is dus misleidende verkoop. Dit ga ik zeker aankaarten. Daarnaast vervang gewoon die router, zet de allerlaatste update erin. En betaal iedereen een compensatie. Wat is hier nu moeilijk aan?????
techie

Geplaatst: 9-jan-2011 11:12   reactie op: malinois reactie op: malinois
Kan de mededeling niet nog korter?
Hier kun je geen serieus en nuttig antwoord op verwachten.
Vertel eerst maar eens, wat voor apparatuur etc,...
clockw1ze

Geplaatst: 9-jan-2011 22:27   reactie op: johnking reactie op: johnking
Nu heb ik alleen nog maar 1 probleem.
Ik heb sinds de update gewoon 60mbit bedraad.
Alleen nu heb ik als ik er draadloos vlak naast sta, ~60mbit,
en als ik 1 verdieping naar boven ga nog maar ~30mbit.

Iemand hier een oplossing voor?

Thomson modem TWG870 zit in de meterkast..
Een ethernet kabel loopt door naar eerste verdieping in mijn Sitecom router. (Tot hier is de verbinding perfect!)

En op zolder zit ik draadloos met mijn PC en haal ik nog maar rond de 30mbit, zelfs als ik er een Sitecom Extender bij gebruik

Heb uitstekend bereik met wifi (5streepjes).
En als er geen andere oplossing is, zal ik denk een gat in het plafond moeten boren ..
techie

Geplaatst: 9-jan-2011 22:58   reactie op: clockw1ze reactie op: clockw1ze
Allereerst: een extender halveert de maximum snelheid.
Dat komt door het werkingsprincipe.
Het is een repeater, een soort papegaai, zeg maar. Hij herhaalt wat hij hoort. Dus in seconde 1 luistert hij naar zijn ontvanger, en in seconde 2 herhaalt hij dat. (In de praktijk niet in hele seconde's natuurlijk) Daardoor lever je effectief de helft van de tijd in.

Ten 2e: WiFi is niet alleen afhankelijk van de dekking (veldsterkte), maar ook van medegebruik. Jouw zender zal niet zenden, als er andere medegebruikers te horen zijn. Dan wacht hij zijn beurt af. Dat is onderdeel van het time-sharing principe. (veel gebruikers op dezelfde kanalen).

Voor gegarandeerde snelheid gebruik je altijd een goede (CAT6) kabel.
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord