Discussie: Mails versturen gaat niet meer!


Discussie gesloten Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan.



Permalink Reacties: 20 - Pagina's: 1 - Nieuwste bericht: 22-nov-2009 22:52 door ps500
a.werts01

Plaatsingen: 4
Geregistreerd: 31-10-14
Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 21-aug-2009 15:34
Klik hier om misbruik te rapporteren
Hallo,

sinds begin deze week kan ik via outlook express ( op 2 pc's) geen mails meer versturen, ontvangen is geen probleem.

Ik krijg de volgende foutmelding/code

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xxxxxxxx at hotmail dot com. Onderwerp '', Account: 'a.werts01', Server: 'smtp.upcmail.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <xxxxxxx at hotmail dot com> recipient rejected 212.83.84.37 is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Na het nodige zoekwerk nog steeds geen oplossing gevonden. Iemand een suggestie?
a.werts01

Plaatsingen: 4
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 26-aug-2009 16:51   reactie op: a.werts01 reactie op: a.werts01
Klik hier om misbruik te rapporteren
Iemand een ideetje?

Het probleem blijft zich maar voordoen!

Gr.
jart bansen

Plaatsingen: 5
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 27-aug-2009 0:36   reactie op: a.werts01 reactie op: a.werts01
Klik hier om misbruik te rapporteren
Heb ik ook een paar keer gehad. Zeer irritant. Account verwijderen en opnieuw toevoegen in Outlook wil wel helpen. Tot nu toe al een paar weken dit probleem niet meer gehad.
a.werts01

Plaatsingen: 4
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 27-aug-2009 15:57   reactie op: jart bansen reactie op: jart bansen
Klik hier om misbruik te rapporteren
Helaas, dat werkt dus niet jammer genoeg...
jart bansen

Plaatsingen: 5
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 27-aug-2009 20:11   reactie op: a.werts01 reactie op: a.werts01
Klik hier om misbruik te rapporteren
Kun je wel via upc-webmail verzenden? Anders misschien een ander mailprogramma gebruiken. Outlook geeft wel vaker problemen. Zo heb ik ook vaak problemen gehad met mijn Hotmailaccount in outlook. Nota bene beide microsoft-producten!
a.werts01

Plaatsingen: 4
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 28-aug-2009 9:16   reactie op: a.werts01 reactie op: a.werts01
Klik hier om misbruik te rapporteren
Ja via de webmail gaat het perfect....

vaag

a.nesselaar8@up...

Plaatsingen: 1
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 16-okt-2009 19:44   reactie op: a.werts01 reactie op: a.werts01
Klik hier om misbruik te rapporteren
Ik krijg sinds kort een foutmelding met onder andere: "detected unsolicited content" Lijkt dat de UPC-uitgaande server de mail blokt, omdat het als spam wordt aangezien. Zie ook Elders in dit forum; helaas is het onderwerp daar gesloten. Waarom heeft UPC dat gedaan? NB. via webmail lukt het wel...

Bewerkt door a dot nesselaar8 at upcmail dot nl op 16-okt-2009 19:45
mowz

Plaatsingen: 1
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 17-okt-2009 9:35   reactie op: a.werts01 reactie op: a.werts01
Klik hier om misbruik te rapporteren
hoi,

Ik heb dus hetzelfde probleem,ik kan geen mails meer versturen..
wel ontvangen...weet iemand nou het probleem al?

mvg remco
jan f.

Plaatsingen: 1.274
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 17-okt-2009 21:53   reactie op: a.werts01 reactie op: a.werts01
Klik hier om misbruik te rapporteren
het lijkt erop dat de geadresseerde je op een lijst van geblokkeerde afzenders heeft gezet. Daardoor kan de upcmailserver het bericht niet kwijt.
jan f.

Plaatsingen: 1.274
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 17-okt-2009 21:54   reactie op: mowz reactie op: mowz
Klik hier om misbruik te rapporteren
Weet je zeker dat de server voor de uitgaande mail correct is ingesteld?
r.marsman

Plaatsingen: 1
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 19-okt-2009 12:15   reactie op: a.werts01 reactie op: a.werts01
Klik hier om misbruik te rapporteren
Dit probleem heb ik nu al meer dan 6 weken. UPC bellen heeft geen nut. Na 4 keer contact te hebben gehad blijkt inmiddels wel dat zijn het niet willen oplossen. Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is ? Het is zo dat ik enkel mail (outlook) kan ontvangen. Het verzenden werkt niet. Wel via de webmail van UPC maar dat is een onding. Instellingen zijn correct. Wellicht kan ook iemand van UPC de oplossing in dit forum plaatsen. Gezien de reacties verwacht ik dat jullie daar meer klanten mee helpen. Tips voor een andere provider zijn welkom.
aldjaidi

Plaatsingen: 39
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 19-okt-2009 18:39   reactie op: r.marsman reactie op: r.marsman
Klik hier om misbruik te rapporteren
ok,,dan weet ik genoeg over upc internetten ,dus aarzel ik om over te stappen definitief voorbij .dus ik neem geen upc intenet.
bbeyond

Plaatsingen: 3
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 26-okt-2009 9:26   reactie op: a.werts01 reactie op: a.werts01
Klik hier om misbruik te rapporteren
The message could not be sent because its size exceeded the server's limit. You can use the option, located in Tools | Accounts | Properties | Advanced, to break messages into smaller parts. Subject 'Message via Website', Account: 'xxxxx', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '552 5.2.0 xLDE1c03a3zGdRZ05LDF8S automated process detected unsolicited content', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 552, Error Number: 0x800CCC6D

Bovenstaande melding krijg ik zodra ik een email verzend waar een URL in staat. Emails zonder URL (of compleet blanko) worden wel verzonden. Maar zodra ik een linkje in de email zet, krijg ik bovenstaande melding weer.

Ik heb gezien dat meerdere UPC leden hierover klagen, dus het zal niet zomaar een random probleem zijn. UPC medewerker, heeft u een oplossing?
jewel170

Plaatsingen: 2
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 26-okt-2009 12:42   reactie op: a.werts01 reactie op: a.werts01
Klik hier om misbruik te rapporteren
Hallo, Ik had dus hetzelfde probleem (had hier al een topic geplaatst maar niemand reageerde). Maar ik kon niet meer verzenden en ontvangen.
Wat bleek nu, ik had mijzelf aangemeld voor mijn UPC en webmail en daar moest je een nieuw wachtwoord voor aanmaken.
Door dit nieuwe wachtwoord vervalt het oude wachtwoord dat op het contract van UPC staat. Dit nieuwe wachtwoord moet je dus bij je accountinstellingen invoeren ipv dat oude wachtwoord.
Toen ik dit had gedaan werkte alles opeens weer perfect.

Dus misschien is dit voor andere mensen ook wel een oplossing?

P.s.: de mevrouw die ik na 10 minuten aan de lijn kreeg was heel vriendelijk en behulpzaam, dus er zijn gelukkig nog wel goede medewerkers bij de klantenservice.
friede

Plaatsingen: 74
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 26-okt-2009 12:44   reactie op: r.marsman reactie op: r.marsman
Klik hier om misbruik te rapporteren
Email (UPC/GMAIL/HOTMAIL/LIVE) Accounts Instellingen Outlook 2007

UPC Mail

Gebruikersgegevens
Naam: Pietje Puk
Emailadres: pietjepuk at upcmail dot nl

Servergegevens
Type Account: Pop3
Server voor inkomende mail: pop3.upcmail.nl
Server voor uitgaande mail: smtp.upcmail.nl

Aanmeldgegevens:
Gebruikersnaam: pietjepuk at upcmail dot nl
Wachtwoord: pietje1
Aanvinken: Wachtwoord onthouden

Druk op Knop Meer Instellingen:

Tab-Algemeen (alleen invullen wat nodig is)
Emailaccount, type de naam waarmee u naar deze account wilt verwijden enz.
Dus intypen: pietjepuk at upcmail dot nl

Tab-Server voor uitgaande mail (alleen invullen wat nodig is)
Aanvinken: Voor de server voor uitgaande e-mail(SMPTP) is verificatie vereist.
Aanvinken: Dezelffe instellingen gebruiken als voor de inkomende mail.

Tab-Verbinding (alleen invullen wat nodig is)
Aanvinken: LAN-netwerk gebruiken.

Tab-Geavanceerd (alleen invullen wat nodig is)
Inkomende e-mail (POP3): poort 110
Uitvinken: Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL)
Uitgaande e-mail (SMTP): poort 25
Gebruikt het volgende type versleutelde verbinding: GEEN



G-MAIL

Gebruikersgegevens
Naam: Pietje Puk
Emailadres: pietjepuk at gmail dot com

Servergegevens
Type Account: Pop3
Server voor inkomende mail: pop.gmail.com
Server voor uitgaande mail: smtp.gmail.com

Aanmeldgegevens:
Gebruikersnaam: pietjepuk at gmail dot com
Wachtwoord: pietje1
Aanvinken: Wachtwoord onthouden

Druk op Knop Meer Instellingen:

Tab-Algemeen (alleen invullen wat nodig is)
Emailaccount, type de naam waarmee u naar deze account wilt verwijden enz.
Dus intypen: pietjepuk at gmail dot com

Tab-Server voor uitgaande mail (alleen invullen wat nodig is)
Aanvinken: Voor de server voor uitgaande e-mail(SMPTP) is verificatie vereist.
Aanvinken: Dezelffe instellingen gebruiken als voor de inkomende mail.

Tab-Verbinding (alleen invullen wat nodig is)
Aanvinken: LAN-netwerk gebruiken.

Tab-Geavanceerd (alleen invullen wat nodig is)
Inkomende e-mail (POP3): poort 995
Aanvinken: Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL)
Uitgaande e-mail (SMTP): poort 465
Gebruikt het volgende type versleutelde verbinding: SSL



HOTMAIL (= dezelfde mailserver als Live mail!)

Gebruikersgegevens
Naam: Pietje Puk
Emailadres: pietjepuk at hotmail dot com

Servergegevens
Type Account: Pop3
Server voor inkomende mail: pop3.live.com
Server voor uitgaande mail: smtp.live.com

Aanmeldgegevens:
Gebruikersnaam: pietjepuk at hotmail dot com
Wachtwoord: pietje1
Aanvinken: Wachtwoord onthouden

Druk op Knop Meer Instellingen:

Tab-Algemeen (alleen invullen wat nodig is)
Emailaccount, type de naam waarmee u naar deze account wilt verwijden enz.
Dus intypen: pietjepuk at hotmail dot com

Tab-Server voor uitgaande mail (alleen invullen wat nodig is)
Aanvinken: Voor de server voor uitgaande e-mail(SMPTP) is verificatie vereist.
Aanvinken: Dezelffe instellingen gebruiken als voor de inkomende mail.

Tab-Verbinding (alleen invullen wat nodig is)
Aanvinken: LAN-netwerk gebruiken.

Tab-Geavanceerd (alleen invullen wat nodig is)
Inkomende e-mail (POP3): poort 995
Aanvinken: Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL)
Uitgaande e-mail (SMTP): poort 25
Gebruikt het volgende type versleutelde verbinding: TSL



LIVE MAIL

Gebruikersgegevens
Naam: Pietje Puk
Emailadres: pietjepuk at live dot nl

Servergegevens
Type Account: Pop3
Server voor inkomende mail: pop3.live.com
Server voor uitgaande mail: smtp.live.com

Aanmeldgegevens:
Gebruikersnaam: pietjepuk at live dot nl
Wachtwoord: pietje1
Aanvinken: Wachtwoord onthouden

Druk op Knop Meer Instellingen:

Tab-Algemeen (alleen invullen wat nodig is)
Emailaccount, type de naam waarmee u naar deze account wilt verwijden enz.
Dus intypen: pietjepuk at live dot nl

Tab-Server voor uitgaande mail (alleen invullen wat nodig is)
Aanvinken: Voor de server voor uitgaande e-mail(SMPTP) is verificatie vereist.
Aanvinken: Dezelffe instellingen gebruiken als voor de inkomende mail.

Tab-Verbinding (alleen invullen wat nodig is)
Aanvinken: LAN-netwerk gebruiken.

Tab-Geavanceerd (alleen invullen wat nodig is)
Inkomende e-mail (POP3): poort 995
Aanvinken: Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL)
Uitgaande e-mail (SMTP): poort 25
Gebruikt het volgende type versleutelde verbinding: TSL


jan f.

Plaatsingen: 1.274
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 26-okt-2009 17:20   reactie op: friede reactie op: friede
Klik hier om misbruik te rapporteren
hotmail en gmail lopen toch niet via een POP3-server?
pelesama

Plaatsingen: 1
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 26-okt-2009 21:30   reactie op: jewel170 reactie op: jewel170
Klik hier om misbruik te rapporteren
Sinds vandaag kan ik ook geen mails meer versturen/ontvangen. Ik denk ook dat dit komt omdat ik me bij webmail heb proberen aan te melden. Maar wat ik ook intyp oude gebruikersnaam/wachtwoord of die van mijn upc of wat dan ook, ik kan geen mails ontvangen/versturen. Via webmail gaat het nu wel maar die is niet echt handig.

Wie heeft de gouden tip????
jan f.

Plaatsingen: 1.274
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 27-okt-2009 0:20   reactie op: pelesama reactie op: pelesama
Klik hier om misbruik te rapporteren
Heb je op mijn-UPC een nieuw wachtwoord ingegeven? Dit verandert nl. ook je wachtwoord voor je mailaccount. Ik heb dit probleem gehad omdat ik in bepaalde delen van mijn-UPC niet kon worden geregistreerd. De helpdesk had toen mijn wachtwoord nodig om in te loggen en een en ander te bekijken. Ik heb natuurlijk daarna onmiddellijk mijn wachtwoord gewijzigd. Ik merkte toen dat ik niet meer naar mijn mail kon. Na invoer van het nieuwe wachtwoord in het e-mailaccount lukte het wel weer.
ps500

Plaatsingen: 2
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 19-nov-2009 20:53   reactie op: a.nesselaar8@up... reactie op: a.nesselaar8@up...
Klik hier om misbruik te rapporteren
Sinds afgelopen zondag heb ik dat probleem dus ook. Ik probeerde een persbericht (een email met daarin een onzichtbare tabel voor de vormgeving, met daarin enkele afbeeldingen en natuurlijk tekst) te versturen naar 20 - 25 emailadressen.

Vervolgens kreeg ik een automatische email van Systeembeheer, waarin voor elk emailadres het volgende stond: 'email at adres dot nl' op 15-11-2009 21:39
552 5.2.0 5Yen1d00a1NHef904YeoDs automated process detected unsolicited content

Als ik het persbericht in de vorm van een Word-bestand aan de email toevoeg kan ik het wel ´gewoon´ verzenden.

Aan een paswoord kan het niet liggen, ik doe niets met mijn upc emailadres. Alleen de smtp heb ik nodig voor het versturen van de berichten. Ik gebruikte eigenlijk nog de oude chello smtp, maar dat vervangen voor het upcmail.nl smtp adres werkte ook niet.

Nu kwam ik op dit forum het volgende topic tegen: http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=776&tstart=-3. Hierin zegt ‘pieter-upc’ dat als anderen ook datzelfde probleem hebben, ze dit in dat topic kenbaar moeten maken met een in het profiel ingevulde klantnummer. Alleen jammer dat ze het topic hebben gesloten… Ik mijn klantnummer ingevuld, zou een upc-medewerker hier even naar willen kijken!

Bedankt!
jan71

Plaatsingen: 84
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 21-nov-2009 16:54   reactie op: ps500 reactie op: ps500
Klik hier om misbruik te rapporteren
even reageren op de mail gaat niet meer ben net terug uit rotterdam bij een mijnheer en die kon ook niet meer mailen met de live mail niks deed meer alles overnieuw geinstalleerd van windows live mail nog niks wat denk je naar veel nakijken hij logde bij mij UPC met een andere gebruikers naam en wacht woord in dus dat lukte nooit nu komt het want het wachtwoord en gebruikersnaam moeten gelijk zijn ook voor je mail dus beste mensen niet direkt UPC de schuld geven maar eeerst bij je eigen te raden gaan Bij die mijnheer werkt het nu perfekt dus goed kijken wat je gebruikers naam is als die niet goed is kan je veranderen bij mij gegevens dus mijn UPC en Windows live mail moeten met het zelfde gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld worden wat je van UPC heb gekregen je kan geen ander in mijn UPC gebruiken dan werkt de Mail niet meer was voor mij ook heel wat want ik ben namelijk ook maar een leek maar wel een die nooit problemen heeft want die maak je zelf zeg ik maar
als je nog vragen heb dan hoor ik het wel maar dit is de oplossing voor iedereen (tussen haakjes) alles draaid lekker bij mij groeten van jan71 hopelijk heb je hier wat aan hoor het wel
ps500

Plaatsingen: 2
Geregistreerd: 31-10-14
Re: Mails versturen gaat niet meer!
Geplaatst: 22-nov-2009 22:52   reactie op: jan71 reactie op: jan71
Klik hier om misbruik te rapporteren
Bedankt voor uw reactie. Het volledig gelijk krijgen van beide gebruikersnamen / paswoorden heb ik geprobeerd, maar bleek niet te doen en bovendien om eerlijk te zijn vrij onlogisch. In principe vang je dit op door ook voor de smtp (upcmail dus) log-in gegevens mee te geven, maar ook dat lost het probleem niet op.

Ik heb even wat verder gekeken en inmiddels ben ik er zeker van dat het probleem ('Remote host said: 552 5.2.0 8Mha1d00k1dVhzl02MhbxJ automated process detected unsolicited content') ligt bij de spamfilter van UPC. Daar heb ik geen vat op, dus ik zal anders morgen UPC eens bellen, want ik zie UPC-medewerkers in oude topics op dit forum wel staan, maar tegenwoordig reageren ze zo te zien niet meer.

In ieder geval heb ik het probleem deels weten te ontwijken door de server van mijn eigen site als smtp in te vullen. Maargoed, dan gooit die spamfilder van UPC toch weer roet in het eten, want in de emaillijst (waar mijn persberichten heen moeten) staan twee chello/upcmail adressen. Dus die leuke spamfilter weigert dat mijn html-emails bij die adressen worden afgeleverd.

Dus die twee emailadressen zal ik maar opnieuw moeten mailen en dan met het bericht als bijlage.
Legenda
VIP: 300 + pts
Topper: 150 - 299 pts
Professional: 100 - 149 pts
Bekende: 50 - 99 pts
Starter: 0 - 49 pts
UPC-medewerker
Behulpzaam antwoord
Correct antwoord